سامسونگ اخیرا پتنتی ثبت کرده است که نشان می‌دهد گلکسی نوت بعدی شاید تاشو باشد.

طراحی و تولید گوشی‌ هوشمند تاشوی جدید برای سامسونگ در اولویت قرار دارد. غول فناوری کره جنوبی این دستگاه‌ها را در یک خط تولید جداگانه جمع‌آوری کرده است و مدام آن‌ها را در بازار تبلیغ می‌کند.

 

البته مدتی است این شرکت سری گلکسی نوت را به دست فراموشی سپرده و مانند گذشته روی آن تمرکز ندارد؛ اما در میان نگرانی‌های طرفداران نوت، یکی از افشاگران معروف دنیای فناوری با نام کاربری Ice Universe اعلام کرده است که سامسونگ تنها مدتی در حال استراحت بوده و به‌زودی نسخه‌های به‌روزشده سری گلکسی نوت عرضه خواهد شد.

به گزارش گیزچاینا، شاید سامسونگ سرنوشت متفاوتی برای گوشی‌های هوشمند آینده این خط تولید در نظر گرفته است. این احتمال وجود دارد که گلکسی نوت‌های بعدی به سمت طراحی تاشو بروند و دیگر از مدل‌های سنتی پیروی نکنند.

 

زمانی چنین فرضیه‌ای شکل گرفت که این شرکت نام تجاری Flex Note را ثبت کرد. ظهور این اطلاعات با انتشار پتنتی توسط دفتر ملی مالکیت معنوی چین هم‌زمان بود و این اتفاق باعث شد توضیحات بیشتری درباره تلفن‌های هوشمند بعدی این شرکت در اختیار ما قرار بگیرد.

پتنت سامسونگ

پیش‌ روی ما تلفن همراه تاشویی قرار دارد که در آن یک صفحه انعطاف‌پذیر به پنل پشتی می‌رسد و تقریباً نصف آن را می‌پوشاند. این دستگاه شبیه شیائومی می میکس آلفا است؛ اما حالت تاشو دارد. نکته قابل توجه وجود محفظه‌ای برای قلم با پایه مغناطیسی و دوربین دوگانه است که در پشت صفحه قرار دارد.

 

این تصویر تنها یک پتنت است که شاید روزی به واقعیت تبدیل شود؛ اما همان‌طور که می‌دانید، هیچ قطعیتی وجود ندارد که سامسونگ چنین دستگاهی عرضه کند. شاید اصلا چنین دستگاهی هیچ‌وقت به یکی از اعضای خانواده نوت تبدیل نشود.

 

در حال حاضر پتنت مذکور تنها یک ایده است و فرض می‌کنیم می‌تواند گوشی هوشمند آینده سری گلکسی نوت باشد. پشتیبانی از قلم که در این پتنت دیده می‌شود، می‌تواند یکی از دلایلی باشد که اکثراً معتقدند این دستگاه از سری گلکسی نوت معروف سامسونگ است.

پتنت سامسونگ

سری گلکسی نوت سامسونگ

در حال حاضر مشخص شده است که سامسونگ امسال گوشی هوشمند گلکسی نوت ۲۱ را عرضه نخواهد کرد و بعید است در چند ماه آینده شاهد عرضه آن باشیم. بر اساس اطلاعاتی که اخیرا از دفاتر ثبت اختراع کره جنوبی منتشر شده، ممکن است سری نوت سامسونگ برای همیشه ناپدید شود.

 

به گفته GalaxyClub، سامسونگ اخیراً تولید چندین سری از دستگاه‌های خود در کره جنوبی را تمدید کرده است. ما در مورد گلکسی S، گلکسی Z، گلکسی M و گلکسی A صحبت می‌کنیم؛ اما سری گلکسی نوت میان این اسامی دیده نمی‌شود.

 

نبودن این خانواده در لیست مذکور به‌وضوح نشان می‌دهد که این شرکت دیگر قصد استفاده از نام گلکسی نوت برای تلفن‌های هوشمند جدید خود ندارد. این بدان معنا است که گلکسی نوت ۲۰ آخرین دستگاه از معروف‌ترین خانواده سامسونگ خواهد بود.

 

امسال سامسونگ تصمیم گرفته است به جای عرضه نوت بعدی، روی گوشی‌های منعطف گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ تمرکز کند.

با توجه به فعالیت‌های اخیر سامسونگ در حوزه گوشی‌ تاشو، به نظر می‌رسد سال آینده شاهد معرفی گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ باشیم. البته پرچم‌دار سنتی گلکسی S22 نیز عرضه خواهد شد.

علاوه بر این، سامسونگ پشتیبانی از S Pen را نیز گسترش داده است. پیش از این، گجت مذکور تنها با تلفن‌های هوشمند سری نوت قابل استفاده بود. در حال حاضر گلکسی S21 اولترا و گلکسی زد فولد ۳ نیز از قلم دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

Comments are disabled.