ترفندهای سرچ گوگل

 

مهندسانی که در گوگل مشغول به کار هستند، ظاهرا وقت خالی زیادی دراختیار دارند که توانسته‌اند چندین مدل ترفند مخفی یا همان ایستر اگ و شوخی‌های اول آوریل را به این پلتفرم اضافه کنند. در اینجا به چند نمونه ایستر اگ جالب اشاره خواهیم کرد که می‌توانید در سرچ گوگل پیدا کنید.

 

در نوار جستجو، تایپ کنید askew یا tilt تا صفحه‌نمایش‌تان کمی کج شود. البته نگران نباشید، این فقط جنبه سرگرمی دارد و مشکلی برای صفحه‌نمایش شما پیش نیامده است. با تایپ unaskew یا untilt صفحه به حالت عادی برمی‌گردد.

در نوار جستجو، تایپ کنید do a barrel roll یا z or r twice تا صفحه‌نمایش یک چرخش ۳۶۰ درجه داشته باشد. این ایستر اگ ادای احترام به بازی نینتندو Star Fox 64 محصول سال ۱۹۹۷ است که در آن خرگوشی به نام پپی به قهرمان بازی، فاکس مک‌کلاد، می‌گوید یک غلت کامل که نوعی مانور هوایی است، انجام دهد و گیمر این کار را با دوبار فشاردادن دکمه z یا r انجام می‌دهد.

در نوار جستجو، تایپ کنید Blink html تا کلمه blink به‌معنی «چشمک‌زدن» و کلمه html هرجا که در صفحه‌نمایش به چشم می‌خورد، شروع به چشمک‌زدن کند.

در نوار جستجو، تایپ کنید Bletchley Park تا کارت اطلاعات سمت راست صفحه، نام این پارک را به ظاهر شروع به رمزگشایی کند. پارک بلچلی مرکز رمزگشایی دولت انگلیس بود که موفق شد پروتکل مخفی ارتباطات آلمان‌ها را در جنگ جهانی دوم رمزگشایی کند.

اگر در گوگل تایپ کنید Flip a coin به‌معنی شیر یا خط، کارتی بازمی‌شود که علاوه‌بر گزینه شیر یا خط، شامل چند بازی و ابزار جالب دیگر است. برای مثال، می‌توانید پک‌من، دوز یا مار بازی کنید یا از بخش ابزار، تاس بریزید یا از مترونوم استفاده کنید.

 

در نوار جستجو، تایپ کنید Conway’s Game of Life تا یک سری حباب به‌ظاهر تصادفی از سمت راست و چپ صفحه‌نمایش به‌سمت مرکز شروع به پیشروی کند. این شبیه‌سازی زندگی را ریاضی‌دان بریتانیایی، جان کانوی، در سال ۱۹۷۰ ایجاد کرد. از نظر فنی، این شبیه‌سازی نوعی بازی محسوب می‌شود که هیچ بازیکنی ندارد؛ به‌همین‌دلیل، می‌توان به آن لقب کسل‌کننده‌ترین بازی را داد!

اگر می‌خواهید بدانید تنهاترین عدد کدام است، کافی است از گوگل بپرسید. با تایپ loneliest number در گوگل، ماشین‌حساب گوگل فعال شده و به شما عدد ۱ را نشان می‌دهد. این ایستر اگ ادای احترام به آهنگ One is the Loneliest Number‌ (یک تنهاترین عدد است) اثر گروه بیتلز است.

ترفندهای سرچ گوگل – تنهاترین عدد

صفحه اصلی گوگل را باز کنید و در نوار جستجو، تایپ کنید google gravity. به‌جای زدن Enter، دکمه I’m Feeling Lucky را فشار دهید تا این ایستر اگ جالب برای شما فعال شود.

ترفندهای گوگل

اصطلاح once in a blue moon در زبان انگلیسی‌، بسیار رایج است و شاید برایتان سؤال شده معادل آن در فارسی دقیقا چیست. پدیده ماه آبی به سومین قرص کامل ماه در فصل‌هایی گفته می‌شود که برخلاف معمول چهاربار بجای سه‌بار قرص کامل ماه دیده می‌شوند و به‌طور دقیق هر ۲٫۷ سال یک بار اتفاق می‌افتد. اگر این اصطلاح را در گوگل سرچ کنید، با کارتی به‌شکل زیر روبه‌رو می‌شوید که معادل ۹۹۲ روز یا همان ۲٫۷ سال است.

ترفندهای سرچ گوگل – blue moon

اگر برایتان سؤال شده جواب سؤال غایی زندگی، جهان و کلا همه‌چیز کدام است، بازهم می‌توانید از گوگل بپرسید. با تایپ عبارت «the answer to life, the universe and everything»، ماشین‌حساب گوگل فعال شده و به شما عدد ۴۲ را نشان می‌دهد. این عدد اسرارآمیز به رمان معروف «راهنمای مسافران مجانی کهکشان» نوشته داگلاس آدامز اشاره دارد که در آن، کامپیوتری به نام «Deep Thought» در پاسخ به این سؤال فلسفی بسیار پیچیده، جواب بسیار ساده ۴۲ را ارائه می‌دهد.
چه عدد ۴۲ دربردارنده این معنی عمیق باشد چه نباشد، «ابرکامپیوترهای» خود گوگل به این نتیجه رسیدند که معنای واقعی زندگی را معادل آنچه داگلاس آدامز به آن رسیده، در نظر بگیرند.

ترفندهای سرچ گوگل – 42

در صفحه اصلی گوگل، تایپ کنید Find Chuck Norris (چاک نوریس را پیدا کن) و برای جستجوی آن روی دکمه I’m Feeling Lucky کلیک کنید. متوجه خواهید شد که با این کار هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و گوگل نمی‌تواند برای موضوع جستجوشده شما نتیجه‌ای پیدا کند؛ چرا؟

اگر از طرفداران میم‌های اینترنتی باشید، احتمالا درباره دانستنی‌های چاک نوریس چیزهایی شنیده‌اید. این دانستنی‌ها درواقع فهرستی از جملات طنز و غیرواقعی درباره این بازیگر و ورزش‌کار آمریکایی است؛ مثلا:

چاک نوریس می‌تواند به صفر تقسیم کند.
چاک نوریس نمی‌خوابد، منتظر می‌ماند.
چاک نوریس تا بی‌نهایت شمرد، آن هم دو بار.

گوگل هم تصمیم گرفته وارد این بازی شود و هربار کاربری سرچ می‌کند چاک نوریس را پیدا کن و روی I’m Feeling Lucky کلیک می‌کند، هیچ نتیجه جستجویی به او نشان نمی‌دهد. چون براساس این دانستنی‌ها، شما نمی‌توانید چاک نوریس را پیدا کنید؛ بلکه او شما را پیدا می‌کند!

Comments are disabled.