فناوری بی سیم 5G چیست؟
5G Wireless Technology اکنون جدیدترین فناوری سلولی است که باعث افزایش سرعت شبکه های بی سیم از جمله موارد دیگر می شود (و چه کسی آن را نمی خواهد؟ !!). بنابراین سرعت داده ها برای اتصالات باند پهن باند با استفاده از 5G حداکثر حدود 20 گیگابیت بر ثانیه خواهد بود. برخلاف این که با حداکثر سرعت 4G که 60 مگابیت بر ثانیه است ، بسیار زیاد است! علاوه بر این ، 5G همچنین پهنای باند و فناوری آنتن پیشرفته تری را ارائه می دهد که منجر به انتقال اطلاعات بسیار بیشتری از طریق سیستم های بی سیم می شود.

و این فقط یک نمونه کوچک از قابلیت های فن آوری 5G است! همچنین ویژگی های مختلف مدیریت شبکه مانند برش شبکه را با استفاده از آن اپراتورهای تلفن همراه قادر به ایجاد چندین شبکه مجازی با استفاده از یک شبکه 5G فیزیکی واحد هستند. بنابراین در این سناریو آینده نگر ، اگر داخل یک اتومبیل خود رانندگی هستید ، به یک شبکه مجازی با اتصالات بسیار سریع و با تأخیر کم نیاز خواهید بود زیرا بدیهی است که ماشین در زمان واقعی باید حرکت کند. از طرف دیگر ، اگر از هر وسیله هوشمندی در خانه خود استفاده می کنید ، یک شبکه مجازی با قدرت کمتر و اتصال آهسته تر مناسب خواهد بود زیرا این وضعیت زندگی یا مرگ نیست!

فناوری بی سیم 5G چگونه کار می کند؟
در سیستم های بی سیم 5G یعنی شبکه رادیو دسترسی و شبکه هسته 2 اصول اصلی وجود دارد. بیایید اینها را با جزئیات ببینیم

1. شبکه دسترسی رادیویی: شبکه دسترسی رادیویی به طور عمده شامل سلولهای 5G کوچک و سلولهای ماکرو است که ساختار اصلی 5G Wireless Technology و همچنین سیستمهایی که دستگاههای تلفن همراه را به هسته اصلی متصل می کنند تشکیل می دهند. سلولهای کوچک 5G در خوشه های بزرگ قرار دارند زیرا طیف موج میلی متر (که 5G از آن برای سرعتهای بسیار زیاد استفاده می کند!) فقط می تواند در مسافت های کوتاه حرکت کند. این سلولهای کوچک مکمل سلولهای ماکرو هستند که برای تهیه پوشش گسترده تر به کار می روند.
ماکرو سلول ها از آنتن های MIMO (چند ورودی ، چندین خروجی) استفاده می کنند که چندین اتصال برای ارسال و دریافت همزمان مقدار زیادی از داده ها دارند. این بدان معنی است که کاربران بیشتری می توانند همزمان به شبکه وصل شوند.

2. هسته اصلی: شبکه اصلی تمام داده ها و اتصالات اینترنتی را برای فناوری بی سیم 5G مدیریت می کند. و یک مزیت بزرگ از شبکه 5G Core این است که می تواند بسیار کارآمد با اینترنت ادغام شود و همچنین خدمات اضافی مانند سرویس های مبتنی بر ابر را ارائه می دهد ، سرورهای توزیع شده که زمان پاسخگویی را بهبود می بخشد و غیره. یکی دیگر از ویژگی های پیشرفته شبکه Core شبکه است. برش (که قبلاً در موردش صحبت کردیم !!!).

مزایای فناوری بی سیم 5G چیست؟
5G Wireless Technology نه تنها خدمات پهن باند تلفن همراه فعلی را بهبود می بخشد ، بلکه دنیای شبکه های تلفن همراه را نیز گسترش می دهد تا بسیاری از دستگاه ها و خدمات جدید را در صنایع مختلفی از خرده فروشی گرفته تا آموزش و پرورش تا سرگرمی با عملکردهای بسیار بالاتر و هزینه های پایین تر در بر بگیرد. حتی می توان گفت 5G فناوری به اندازه ظهور اتومبیل یا برق تا کنون انجام شده است !!!

برخی از مزایای 5G در حوزه های مختلف در اینجا آورده شده است:

5G تلفن های هوشمند ما را با سرعت داده های سریعتر و یکنواخت تر ، تأخیر کمتر و هزینه در هر بیت بسیار هوشمندانه تر می کند و این به نوبه خود منجر به پذیرش متداول فناوری های جدید همهجانبه مانند واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده خواهد شد.
5G به راحتی از پیوندهای با تاخیر بسیار کم اطمینان برخوردار خواهد بود که صنایع را قادر می سازد در پروژه های بیشتری سرمایه گذاری کنند که نیاز به کنترل از راه دور زیر ساخت های مهم در زمینه های مختلفی مانند دارو ، هواپیمایی و غیره دارد.
5G به یک انقلاب از اینترنت منجر خواهد شد زیرا این امکان را دارد که از ویژگی هایی مانند نرخ داده ها ، قدرت و تحرک در مقیاس بالا یا پایین بکشد که مناسب برای برنامه هایی مانند اتصال سنسورهای تعبیه شده تقریباً در همه دستگاه هاست!

 

Comments are disabled.