اگر می خواهید با دیدن برند شما هیجان ایجاد کنید، رنگ های خود را درست انتخاب کنید

یک برند موفق می تواند مشتریان شما را جذب کند و شما را قادر می سازد تا در همان زمان آنها را حفظ کنید. همچنین، با راضی نگه داشتن خریداران از محصولات یا خدمات شما، آنها وفادار خواهند ماند. با این حال، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به آنها بگویید نام تجاری شما چیست. همچنین می توانید برند خود را از طریق طراحی وب بسازید.

در اینجا چندین نکته در مورد اینکه چگونه طراحی وب می تواند به ایجاد یک برند مناسب برای مخاطبان شما کمک کند، آورده شده است.

انتخاب رنگ مناسب هماهنگ با برند

رنگ ها مهم هستند زیرا می توانند احساسات و ناخودآگاه افراد را برانگیزند. مثلاً با دیدن رنگ سبز چه چیزی به ذهنتان خطور می کند؟ احتمالاً به فکر محیط زیست یا سلامتی خود هستید. دیدن آن نیز ممکن است شما را آرام کند. به همین دلیل، اکنون دیوارهای بسیاری از بیمارستان ها با رنگ سبز کم رنگ شده اند.

در همین حال، سیاه یک رنگ جدی است زیرا می تواند نشان دهنده تجمل باشد. به برندهایی مانند ساعت های لویی ویتون یا رولکس فکر کنید. با این حال، رنگ نارنجی برای برندهای جدی کمتر مناسب است. وقتی مردم این رنگ را می بینند، می بینند که از انرژی جوانی می ترکد.

اگر می خواهید با دیدن برند شما هیجان یا علاقه ایجاد کنید، متوجه شوید که کدام رنگ ها می توانند این کار را انجام دهند. همچنین باید در نظر داشته باشید که فرهنگ های مختلف تفسیرهای متفاوتی از رنگ های مشابه دارند. اگر به یک بازار بین‌المللی غذا می‌دهید، در صورت امکان، فقط از رنگ‌هایی استفاده کنید که مورد پسند عموم قرار دارند.

کمی شخصیت برای برند خود تزریق کنید

مردم برندهایی را دوست دارند که دارای اسناد انسانی هستند، زیرا به آنها کمک می کند تا با آن شناسایی شوند. روانشناسان آن را انسان شناسی می نامند.

نمونه بارز آن توییتر با پرنده آبی کوچکش است. وقتی مردم این طلسم بالدار را می بینند، به توییتر فکر می کنند. به راحتی می توان برندی را به خاطر آورد که آشنایی انسان گونه دارد.

احساسات مخاطب خود را تحریک کنید

اگر برند شما را ببینند، می‌خواهید چه احساساتی را تجربه کنند؟ استفاده از جدیدترین طرح ها دیگر آن را کاهش نمی دهد. برای محبوبیت برند خود، آن را با احساسات و حالات دلپذیری که می توانید در طراحی وب قرار دهید، مرتبط کنید.

با سایت خود، از رنگ نارنجی و کلیپ های ویدیویی کوتاه برای نمایش نام تجاری خود به عنوان یک آژانس طراحی وب خلاق استفاده کردیم. پس از فرود در صفحه، هدف این تصاویر ایجاد احساسات مثبت برای مخاطب است.

طراحی را ثابت نگه دارید

برندها موفق هستند زیرا مردم به آنها اهمیت می دهند و به یاد می آورند. پس چگونه برند خود را به یاد ماندنی کنید؟ پاسخ قوام است.

این بدان معناست که شما باید در طراحی وب خود ثابت قدم باشید. در هر صفحه، از رنگ‌ها، قالب‌بندی، گرافیک، شخصیت و احساسات یکسان استفاده کنید. مردم باید یک تصویر یکنواخت در سراسر وب سایت شما ببینند.

این کار باعث می شود وب سایت شما عملکرد بهتری نیز داشته باشد. از آنجایی که از محتوایی مانند گرافیک استفاده مجدد می کنید، سایت شما سریعتر بارگذاری می شود. اگر شخصی قبلاً از سایت بازدید کرده باشد، تصاویر شما به راحتی از کش مرورگر نمایش داده می شوند. به عنوان مثال، اگر از نوار پیمایش یکسانی در همه صفحات وب استفاده می کنید، مرورگر فقط باید یک بار کد را دانلود کند.

لوگوی خود را به درستی نمایش دهید

Logo-Brand

شما می توانید با طراحی لوگوی خود خلاق باشید، اما تنها یک مکان وجود دارد که باید در آن قرار گیرد. همیشه لوگوی خود را در گوشه سمت چپ بالای وب‌سایت قرار دهید زیرا بیشتر مردم در آنجا به دنبال آن می‌گردند. همچنین باید تصویر لوگو را به صفحه اصلی پیوند دهید.

اندازه لوگو نیز مهم است. بنابراین مطمئن شوید که لوگو به اندازه کافی بزرگ باشد که بلافاصله مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گیرد.

پیشنهاد ارزش فعلی

بازدیدکنندگانی که برای اولین بار وارد سایت شما می شوند چندین سوال خواهند داشت. چه محصولات یا خدماتی را ارائه می دهید؟ آیا می تواند برای مشکلات آنها راه حلی ارائه دهد؟ اینجاست که ارزش پیشنهادی شما مطرح می شود.

ارزش پیشنهادی عبارت کوتاهی است که بازدیدکنندگان می توانند به راحتی آن را در صفحه شما ببینند. باید درست بعد از لوگو و منو در بالای صفحه قرار گیرد.

شما فقط می توانید چند کلمه به خودتان بپردازید تا بگویید بازدیدکنندگان چه مزایایی از سایت شما خواهند داشت. بنابراین مطمئن شوید که ارزش پیشنهادی این است:

  • واضح
  • کوتاه
  • مختصر
  • به سوال چی و چرا پاسخ دهید

از صدای مناسب استفاده کنید

زبان یا لحنی که می خواهید استفاده کنید باید از شخصیت و احساسات برند حمایت کند. اگر مخاطبان شما هزاره هستند، لحن می تواند غیر رسمی باشد. اگر به سرمایه گذاران بازار سهام غذا می دهید، لحن رسمی مناسب تر است.

اگر می خواهید همان پیام را به مخاطبان مختلف بگویید، فقط این را به خاطر بسپارید:

شما چیزی را که می گویید تغییر نمی دهید، بلکه نحوه بیان آن را تغییر می دهید.

به عنوان مثال، می توانید از کلمات رسمی و غیر رسمی برای انتقال یک معنی استفاده کنید. به عبارت دیگر، باید از لحنی استفاده کنید که مخاطب شما به آن پاسخ دهد.

در اینجا یک مثال ساده در مورد اینکه چگونه می توانید ماشین را با دو رنگ مختلف تعریف کنید آورده شده است:

نسخه Layman: این یک چیز فلزی است که به شما امکان می دهد به مکان های دور سفر کنید.

نسخه علمی: ماشینی است که از انرژی به شکل سوخت استفاده می کند که برای حرکت چرخ ها و چرخ دنده ها به انرژی مکانیکی تبدیل می شود.

با استفاده از لحن های مختلف، می توانید پیام برند خود را به مخاطبان صحیح منتقل کنید.

Comments are disabled.