مایکروسافت موافقت خود را برای آسان‌ترکردن فرایند تعمیر محصولاتش به‌وسژله‌ شرکت‌های تعمیرکار متفرقه اعلام کرده و قرار است تغییرات لازم را تا پایان سال ۲۰۲۲ اعمال کند.

هنگام خرابی محصولی خریده‌شده از شرکت‌هایی چون اپل یا مایکروسافت، همیشه توصیه می‌شود محصول را برای تعمیر به خود شرکت بازگرداند که از برخی جهات، توصیه‌ای منطقی است

یرا شرکتی که محصول را ساخته، بهتر از دیگران می‌تواند آن را درصورت خرابی تعمیر کند. بااین‌حال، این مدل تعمیرات بسیار پرهزینه هستند و در برخی از کشورها به‌راحتی دردسترس کاربران قرار ندارند.

گفتنی است تعمیرات متفرقه مشکلات خودش را دارد؛ ازجمله اینکه برخی شرکت‌ها طوری محصولاتشان را طراحی می‌کنند که هنگام تعمیر به‌وسیله شرکت‌های شخص ثالث، برخی از قابلیت‌های آن‌ها از کار بیفتد.

برای مثال، اپل در طراحی صفحه‌نمایش آیفون ۱۳ تغییراتی اعمال کرده که جایگزینی صفحه‌نمایش را برای شرکت‌های تعمیرکار شخص ثالث دشوارتر می‌کند؛ چراکه تلاش برای تغییر صفحه آسیب‌دیده ممکن است به ازدست‌دادن پشتیبانی فیس آی‌دی منجر شود.

 

حال خبر خوش این است که مایکروسافت تصمیم گرفته راه متفاوتی از اپل در پیش بگیرد و شرایط تعمیر را برای شرکت‌های شخص ثالث آسان‌تر کند.

ubergizmo، این غول تکنولوژی اخیرا توافق خود را با انجام مطالعه مستقل شرکت شخص ثالث بر تأثیر آسان‌ترکردن فرایند تعمیر محصولاتش اعلام کرده و قرار است براساس نتایج این مطالعه، تغییرات لازم را تا پایان سال ۲۰۲۲ اعمال کند.

استدلال سازمان غیرانتفاعی حامی سرمایه‌گذاران As You Sow در این زمینه آن است که آسان‌ترکردن شرایط تعمیر دستگاه‌ها مزایای زیست‌محیطی و اجتماعی به‌همراه خواهد داشت

چراکه هرچه فرایند تعمیر دستگاه دشوارتر باشد، کاربر به خرید محصول جدید مجبور می‌شود که این موضوع برای سازنده سودآور است؛ اما به تولید ضایعات الکترونیکی منجر می‌شود. می‌توان امیدوار بود رویکرد جدید مایکروسافت شرکت‌های تکنولوژی دیگر را نیز ترغیب کند تا درباره تعمیرات متفرقه کمتر سخت‌گیری کنند.

Comments are disabled.