در جلسه شورای عالی فضای مجازی









ضرورت رفع موانع توسعه پلتفرم‌های داخلی در حوزه کسب و کار

اطلاع رسانی و رسانه در جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت

مقرر شد وزارت ارتباطات طرح اجرایی خود در این حوزه را به شواری عالی فضای مجازی ارائه دهد.

در جلسه شورای عالی فضای مجازی بر توسعه پلتفرم‌های داخلی بویژه در حوزه کسب و کار،‌ اطلاع رسانی و رسانه‌ای تاکید شد.









 جلسه مقرر شد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات




طرح اجرایی خود همراه با زمان‌بندی آن را برای برطرف کردن موانع موجود در مسیر توسعه پلتفرم‌های داخلی در حوزه‌های کسب‌و‌کار، اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای به شورای عالی فضای مجازی ارائه دهد.




«ابوالحسن فیروزآبادی»، دبیر شورای عالی فضای مجازی 

فرصت وزارت ارتباطات برای ارائه برنامه گفت: «وزارت ارتباطات مکلف شد ظرف دو هفته طرح خود را برای توسعه شبکه‌های فراگیر ملی و طرح اجرایی برای رفع موانع آن به این شورا ارائه کند.»




توجه به نقش فضای مجازی در کسب‌وکار



از سویی دیگر در این جلسه توجه به نقش و اهمیت روزافزون فضای مجازی در زندگی و کسب و کار مردم، موضوع توسعه پلتفرم‌های داخلی و ضرورت رفع موانع موجود در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.




در جلسات قبلی این شورا علاوه بر تصویب الحاقیه تشکیل ستاد رسانه فضای مجازی، دستگاه‌های عضو این ستاد موظف شدند به صورت برخط با یکدیگر تبادل اطلاعات داشته باشند.




همچنین در جلسه 30 آذر شورای عالی فضای مجازی مقرر شده بود

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به تنظیم مقررات فعالیت ارائه‌کنندگان خدمات فضای مجازی در کشور اقدام کند و مقررات حاکم بر حقوق سرزمینی در ارائه خدمات ارتباطی ماهواره‌ای را تدوین، تصویب و به ارائه‌کنندگان بین‌المللی این خدمات و سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط اعلام کند.



حالا بعد از یک ماه و برگزاری پنجمین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت سیزدهم باید دید وزارت ارتباطات در مقابل وظایفی که در این جلسات برای این وزارت‌خانه تعیین می‌شود، چه رویکردی دارد و آیا تا ضرب‌العجل اعلام شده آنچه تصویب شده را ارائه خواهد داد یا خیر.

Comments are disabled.