گوگل امکان را برای کاربران اروپایی فروشگاه اپلیکیشن خود فراهم کرد.


سیستم‌های پرداخت جایگزین برای کاربران اروپایی گوگل به توسعه‌دهندگان برنامه‌هایی که در دسته‌بندی بازی‌ها قرار نمی‌گیرند اجازه می‌دهد. این شرکت در پستی وبلاگی برنامه‌های خود را برای پیروی از قانون بازارهای دیجیتال (DMA) تشریح کرد.

DMA اوایل ماه جاری تأییدیه‌های لازم را از پارلمان اروپا دریافت کرد اما انتظار نمی‌رود تا بهار ۲۰۲۳ اجرایی شود. البته گوگل درحال ارائه‌ی تغییرات پیش‌ از موعد است تا اطمینان حاصل کند که برنامه‌های مالی‌اش پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

قانون بازارهای دیجیتال

شرکت‌هایی را که سرمایه‌ی بازار آن‌ها ۷۴ میلیارد یورو یا بیشتر باشد ملزم می‌کند که از مجموعه قوانینی پیروی کنند که هدف آن، ارتقای رقابت میان پلتفرم‌های دیجیتال است. عدم رعایت این قوانین می‌تواند به جریمه تا ۱۰ درصد از درآمد جهانی یک شرکت یا ۲۰ درصد در صورت تکرار تخلف منجر شود.

به گزارش ورج، توسعه‌دهندگان اندروید که ترجیح می‌دهند از سیستم‌های پرداخت جایگزین استفاده کنند، همچنان باید پس از ثبت یک میلیون دلار تراکنش اولی که در مدت یک سال انجام می‌دهند.

هزینه‌ی خدمات را به گوگل پرداخت کنند. بااین‌حال، این شرکت می‌گوید کارمزد را تا سه درصد کاهش خواهد داد و این یعنی هزینه‌های دریافتی آن برای هر تراکنش ۱۲ درصد کاهش خواهد یافت.

اگر توسعه‌دهندگان در مدت یک‌ سال، بیش از یک میلیون دلار درآمد داشته باشند، کارمزد تراکنش‌های آن‌ها تا ۲۷ درصد افزایش خواهد یافت.

گوگل برای توجیه کارمزد دریافتی از توسعه‌دهندگان، توضیحاتی در بخش پشتیبانی خود ارائه کرده است

خاطرنشان می‌کند که این هزینه برای پردازش پرداخت‌ها نبوده و درعوض منعکس‌کننده‌ی ارزش ارائه‌شده‌ی اندروید و فروشگاه پلی است.


غول جست‌وجوی اینترنت

به‌عنوان بخشی از خط‌ مشی جدید خود، متعهد می‌شود که از این به‌بعد، برنامه‌هایی که از سیستم‌های پرداخت جایگزین استفاده و الزامات این شرکت را برآورده می‌کنند.

از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف نکند. این یعنی ارائه‌ی خدمات به کاربران در منطقه‌ی اقتصادی اروپا و همچنین جلوگیری از دسترسی کاربرانی که در این منطقه قرار ندارند. توسعه‌دهندگان همچنین باید پشتیبانی مشتری را براساس سرویس صورت‌حساب انتخابی خود ارائه دهند..

قبلاً شکایت‌هایی درمورد خط‌ مشی پرداخت‌ درون‌برنامه‌ای گوگل در ایالات متحده مطرح شده است که ازجمله می‌توان به پرونده‌ی شرکت Tinder Match Group اشاره کرد. ادعاهای مطرح‌شده در این پرونده‌ها، منعکس‌کننده‌ی موارد پرونده‌ی اپیک گیمز علیه اپل است .

که می‌گوید غول فناوری مستقر در کوپرتینو، توسعه‌دهندگان را به استفاده از سیستم‌های پرداخت داخلی اپ‌استور مجبور می‌کند؛ محاکمه‌ای که با رأی متفاوت به‌پایان رسید. البته پرونده‌ی اپیک گیمز علیه گوگل همچنان در جریان است.

گوگل با وجود تعدیل سیاست‌های خود در اروپا

کمترین تسهیلات را برای توسعه‌دهنگان ایالات متحده ایجاد کرده است و زمانی‌که آن‌ها این کار را انجام دهند، بیشتر استثناهایی را برای شرکت‌های بزرگ ایجاد خواهند کرد.

ظاهراً غول جست‌وجوی اینترنت در پاسخ به شکایت‌های دریافتی درمورد هزینه‌های اشتراک‌ها، قرارداد با نتفلیکس را منحل کرد و پس از آن به‌طور آزمایشی به برخی توسعه‌دهندگان خاص اجازه داد .

از سیستم‌های پرداخت موردنظر خود استفاده کنند که نمونه‌ی آن اسپاتیفای است. گوگل همچنین به Match Group اجازه داد از یک سیستم پرداخت جایگزین استفاده کند.

Comments are disabled.