آموزش نحوه روت کردن گوشی های اندرویدی

روت کردن گوشی یعنی چه؟آموزش اپلیکیشن موبایل تبلت سیستم عامل فناوری مقالات فناوری موبایل و تبلت ویدیو ویدیوی فناوری

twiter
linked-in
whatsapp

با روت (Root) کردن گوشی می‌توانید کنترل بسیار بیشتری روی گوشی و اندروید داشته باشید. با این وجود این کار خطرات و ریسک‌هایی هم دارد که باید از آن‌ها مطلع باشید.

در این آموزش نحوه نصب و روت کردن گوشی موبایل ما به چگونگی انجام این کار و همچنین نکات مهمی که باید پیش از انجام این فرایند بدانید می‌پردازیم.

بنر پلازاگارانتی

اندروید از سیستم عامل هایی است که امکانات زیادی را در زمینه شخصی‌سازی در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ اما این‌ها به‌سادگی قابل دسترس همه کاربران نیست.

درنتیجه لازم است کاربران اگر تمایل به شخصی سازی بیشتر دستگاه اندرویدی خود دارند، آن را روت کنند. روت کردن درواقع امکان دسترسی به سیستم فایل‌ها و کدهای اندروید را در اختیار شما قرار خواهد داد تا بتوانید آن طور که می‌خواهید گوشی را تنظیم کنید.

 

آموزش روت کردن گوشی
نحوه رفع روت گوشی

آموزش روت کردن گوشی

یکی از آسان‌ترین شیوه های روت کردن موبایل استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص این کار است. با کمک این برنامه‌ها شما می‌توانید ظرف مدت بسیار کوتاهی و بدون هیچ دردسری به روت کردن اندروید خود بپردازید. اما باید توجه داشته باشید که برخی از این برنامه‌ها تنها نسخه‌های قدیمی اندروید را پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین شاید نیاز باشد به دنبال برنامه‌های دیگری هم بگردید.

 

قبل از روت کردن گوشی اندروید باید چه کار کنیم؟

قبل از اینکه به نحوه نصب روت موبایل بپردازیم، به یاد داشته باشید که گام ابتدایی و مهم در این کار تهیه نسخه پشتیبان از داده‌های ضروری و همچنین اطلاعات رام گوشی است. همچنین می‌بایست از میزان شارژ دستگاه خود نیز اطمینان داشته باشید؛ اگر در زمینه شارژ مشکلی دارید به این مقاله مراجعه کنید. حالا لازم است کارهای زیر را انجام دهید.

برای این کار باید وارد بخش Setting گوشی خود شوید.
بر روی گزینه About Phone ضربه بزنید.
گزینه Build Number را پیدا کنید. البته مسیر دقیق این گزینه به گوشی شما بستگی دارد و گاهی هم با نام Software Information شناخته می‌شود.
چند بار بر روی گزینه Build Number ضربه بزنید. حالا گزینه Developer Options در صفحه اصلی تنظیمات آن ظاهر خواهد شد. درواقع شما اکنون به عنوان یک کاربر Developer فعال شده‌اید. البته به یاد داشته باشید اگر برای ورود به گوشی خود رمزی دارید باید آن را پیش از ورود به بخش تنظیمات بعد از ضربه زدن روی Build Number وارد کنید.
حالا یک مرحله به عقب بازگردید. گزینه Developer Option را مشاهده خواهید کرد. وارد این بخش شوید.
گزینه‌های USB Debugging و OEM Unlocking را فعال کنید.

همچنین بخوانید:

بهترین شبیه سازهای اندروید 2020 و 2021 برای ویندوز + دانلود و نصب
روش روت گوشی با کامپیوتر
ابتدا برای اینکه اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر یا لپ تاپ شما به راحتی می‌تواند با گوشی یا تبلت ارتباط برقرار کند، نیاز است تا درایور USB مناسب بر روی سیستم شما نصب باشد. درواقع این درایورها در اکثر سیستم‌ها نصب بوده اما برای اطمینان بهتر است آن را چک کنید.

برخی از گوشی‌های هوشمند نیز به محض برقراری اتصال با لپ تاپ و یا کامپیوتر درایور USB خود را بر روی دستگاه مقصد نصب می‌کنند. پس به یاد داشته باشید که پیش از هر کاری ابتدا تلفن خود را از طریق کابل USB به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل کنید و ببینید آیا شناسایی می‌شود یا خیر.

اگر درایور مورد نظر بر روی لپ تاپ نصب نبود می‌بایست به سایت سازنده گوشی مراجعه کرده مدل آن را وارد کرده تا درایورهای موردنظر را نصب کنید. حلا تنها یک گام تا روت کردن دستگاه اندرویدی خود فاصله دارید و آن اجرای برنامه روت است.

به این منظور می‌توانید برنامه Kingo Root را روی کامپیوتر نصب کنید که یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های Root کردن گوشی به حساب می‌آید.

برای استفاده از این برنامه ابتدا باید USB Debugging Mode را در گوشی فعال کرده و درایورهای گوشی را نیز در کامپیوتر نصب کرده باشید.

سپس کافی است گوشی را به کامپیوتر وصل کنید و در گوشی نیز در پنجره پاپ‌آپ ابتدا گزینه Always allow from this computer را تیک زده و سپس گزینه Allow را انتخاب کنید.

حالا در صفحه اول برنامه در ویندوز، روی گزینه Root کلیک کنید تا فرایند Root کردن گوشی شما شروع شود.

 

آموزش روت کردن گوشی بدون کامپیوتر

اگر گوشی شما با اپلیکیشن‌های یاد شده سازگار نباشد، می‌بایست وقت بیشتری را برای روت کردن اندروید صرف کنید و به دنبال جایگزین‌هایی بگردید. توصیه می‌کنیم به سایت توسعه دهندگان XDA بروید و از آنجا نوع گوشی یا تبلت خود را سرچ کرده و آموزش روت کردن گوشی موبایل خود را پیدا کنید.

 

چگونه از دوربین گوشی اندرویدی به عنوان وب کم استفاده کنیم؟

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم نحوه نصب روت موبایل با برنامه‌های مختلفی می‌تواند انجام شود. این برنامه‌ها در نسخه اندروید و ویندوز قابل استفاده هستند و برای استفاده از روش روت کردن اندروید با کامپیوتر بعد از نصب فایل‌ها و ابزارهای یاد شده باید گوشی خود را با کابل USB به کامپیوتر متصل کنید و برای روت گوشی بدون کامپیوتر هم به نسخه APK برنامه نیاز خواهید داشت.

یکی از بهترین برنامه‌ها اپ KingoRoot است که بهترین ابزار برای اموزش روت کردن گوشی های اندروید برای افرادی است که خیلی با نحوه انجام این کار آشنایی ندارند. ابتدا برنامه را از اینجا دانلود و نصب کنید.

پس از اجرای برنامه گزینه One Click Root را انتخاب کنید. برنامه سپس گوشی شما را مورد بررسی قرار می‌دهد تا ببینید با این برنامه می‌توانید گوشی را روت کنید یا خیر. اگر گوشی با برنامه سازگار نبود باید به سراغ سایر اپ‌های Root کردن گوشی بروید.

Comments are disabled.