اپل باگ بوت نشدن کامپوترهای قدیمی در مک اواس مانتری را برطرف کرد
گفته می‌شود اپل باگ مک‌اواس مانتری که باعث از کار افتادن برخی از مدل‌های مک مبتنی بر اینتل مجهز به تراشه‌های T2 می‌شد، برطرف کرده است.

اپل می‌گوید که مشکلی را در فِرم‌ور تراشه امنیتی T2 شناسایی و به آن را برطرف کرده است که باعث می‌شد «تعداد بسیار کمی از کاربران» پس از به‌روزرسانی به macOS Monterey، قادر به بوت‌کردن مک‌هایشان نباشند. اپل در بیانیه‌ای به Rene Ritchie می‌گوید که نسخه‌ی جدید اکنون در به‌روزرسانی‌های موجود macOS گنجانده شده است.

اپل همچنین به کاربرانی که تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند توصیه می‌کند که با پشتیبانی این شرکت تماس بگیرند. اوایل هفته

مک‌اواس مانتری باعث می‌شود که برخی از مک‌های مبتنی بر اینتل پس از به‌روزرسانی از کار بیفتند. به‌نظر می‌رسد مشکل مذکور مربوط به تراشه امنیتی T2 در مک‌های مبتنی بر اینتل باشد که وظیفه پردازش‌های امنیتی را برعهده دارد. خوشبختانه اپل تنها کم‌تر از یک‌هفته این مشکل را برطرف کرده است.

 

گفتنی است مدل‌های مک مجهز به تراشه‌ای سری M اپل تحت تأثیر این مشکل خاص قرار نمی‌گیرند؛ زیرا فاقد تراشه‌های T2 هستند. افزون‌براین، جال است بدانید که چندین ویژگی قابل توجه سیستم‌عامل کوپرتینویی‌ها در کامپیوترهای مبتنی بر اینتل وجود نخواهد داشت و از قرار معلوم، بخشی از این مشکل به قابلیت‌های پیشرفته‌ی یادگیری ماشین باز می‌کردد که تنها تراشه‌ی M1 در کامپیوترهای مک قادر به ارائه‌ی چنین سطحی از فناوری مذکور است. ویژگی‌هایی که در کامپیوترهای مک مبتنی بر اینتل پشتیبانی نمی‌شوند، به شرح زیر است:

حالت پرتره در نرم‌افزار فیس‌تایم که منجر به بلور شدن پس‌زمینه می‌شود.
قابلیت متن آنی برای کپی و چسباندن، جستجو یا ترجمه متن در تصاویر
نقشه‌های دقیق‌تر در شهرهایی مانند سانفرانسیسکو، لس آنجلس، نیویورک و لندن در مسیریاب اپل
کره‌ی تعاملی سه‌بعدی در مسیریاب اپل

پشتیبانی از زبان‌های بیشتر نظیر دانمارکی، فنلاندی، نروژی و سوئدی برای تبدیل متن به گفتار
قابلیت دیکته‌ی گفتار به نوشتار در تایپ کردن که تمام پردازش‌ها را کاملاً آفلاین انجام می‌دهد
دیکته‌ی گفتار به نوشتار نامحدود که قبلاً به ۶۰ ثانیه محدود شده بود.

به‌طور کلی، تمامی به‌روزرسانی سیستم‌عامل‌های اپل به‌صورت رایگان و ازطریق OTA در سراسر جهان دردسترس قرار می‌گیرند؛ اما توصیه می‌شود حداقل چند روز از بارگیری و نصب نسخه به ‌روزشده صرف‌نظر کنید؛ زیرا در روزهای ابتدایی مشخص می‌شود که شامل چه مشکلاتی است. به‌روز نگه‌داشتن کامپیوترهای مک بسیار مهم است؛ اما حتی به‌روزرسانی‌های جزئی می‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند که روی تجربه‌ی کاربر تأثیرگذار است.

Comments are disabled.