Customers stand in line to purchase the new Apple iPhone 8 at Dubai Mall Apple Store in Dubai, on September 23, 2017. - The new Apple iPhone 8 and 8 Plus, as well as the updated Apple Watch and Apple TV, went on sale today. (Photo by GIUSEPPE CACACE / AFP) (Photo credit should read GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images)


اپل مشوق‌هایی را برای برخی مهندسان خود درنظر گرفته تا از پیوستن آن‌ها به شرکت‌های رقیب از جمله متا جلوگیری کند. این شرکت هفته پیش به برخی از مهندسان خود اعلام کرد که رقمی بین ۵۰ تا ۱۸۰ هزار دلار به آن‌ها پاداش می‌دهد.

هفته گذشته به مهندسان برگزیده اپل در بخش طراحی تراشه، سخت‌افزار و نرم‌افزار گفته شده که قرار است پاداشی قابل توجه و غیرمعمول در قالب سهام دریافت کنند.

اپل می‌گوید اکثر مهندسانی که ظرف مدت چهار سال آینده همراه این شرکت بمانند و به سایر کمپانی‌ها ملحق نشوند، پاداشی در حدود ۸۰ تا ۱۲۰ هزار دلار دریافت می‌کنند.

این پاداش بخشی از قرارداد عادی اپل با کارمندان نیست. این شرکت قبلا هم مشوق‌های مالی مختلفی را به نیروهای خود اختصاص می‌داد، اما جدیدترین اقدام کوپرتینویی‌ها از نظر حجم و گستره پوشش که ۱۰ تا ۲۰ درصد از مهندسان بخش‌های مختلفی را در بر می‌گیرد، غیرمتداول است.

اپل می‌خواهد نیروهای خود را حفظ کند

اپل به مدیران تیم‌های مختلف خود گفته این پاداش می‌تواند در ازای عملکرد خوب نیروها ارائه شود. با این حال، به نظر می‌رسد که تلاش کوپرتینویی‌ها جلوگیری از خروج نیروهای مستعد و پیوستن آن‌ها به شرکت‌های رقیب از جمله فیسبوک است. متا در ماه‌های اخیر حدود ۱۰۰ مهندس اپل را استخدام کرده، ولی نباید فراموش کنیم که اپل هم بسیاری از کارمندان متا را به استخدام خود درآورده است.

اکثر استخدامی‌های متا از واحد واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و مهندسی اپل هستند. این شرکت قصد دارد توسعه فناوری‌های AR/VR را ادامه دهد و احتمالا در آینده نزدیک یک ساعت هوشمند معرفی کند. ساعت هوشمند آن‌ها به رقابت مستقیم با اپل واچ خواهد رفت. به‌علاوه، دو شرکت در حوزه هدست‌های واقعیت افزوده و مجازی هم در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، چون اپل در حال توسعه چند هدست مختلف در این زمینه است.

 

به گزارش بلومبرگ

Comments are disabled.