براساس گزارشی جدید، همه‌ی مدل‌های گوشی‌های پرچم‌دار بعدی سامسونگ یعنی سری گلکسی اس ۲۲ از بدنه‌ی پشتی شیشه‌ای بهره خواهند برد.

انتظار می‌رود نسل جدید پرچم‌داران سامسونگ موسوم به گلکسی اس ۲۲ در فوریه‌ی سال آینده‌ی میلادی رسما معرفی شوند. با نزدیک‌تر شدن به تاریخ معرفی سری گلکسی اس ۲۲، اطلاعات و جزئیات بیشتری درمورد طراحی، دوربین‌ها و ویژگی‌های دیگر این محصولات در دسترس قرار می‌گیرد. طبق اخباری که تاکنون در این رابطه منتشر شده است، انتظار داریم سامسونگ پرچم‌دار بعدی خود را در سه مدل گلکسی اس ۲۲، گلکسی اس ۲۲ پلاس و گلکسی اس ۲۲ اولترا (یا گلکسی اس ۲۲ نوت) معرفی کند.

اخبار تازه درمورد پرچم‌داران جدید سامسونگ، توسط حساب کاربری یکی از افشاکنندگان مشهور خبرهای فناوری به‌نام آیس‌یونیورس منتشر شده است. این افشاکننده بیشتر در ویبو و توئیتر فعالیت دارد؛ جایی که بیش از یک میلیون دنبال‌کننده، پیش‌بینی‌های معروف وی را درمورد گوشی‌های هوشمند آینده‌ی بازار زیر نظر گرفته‌اند.

آیس یونیوریس در توئیت اخیر خود اعلام کرده است که یک پاسخ قطعی درمورد جنس پوشش پشتی سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ وجود دارد و همه‌ی مدل‌های این دستگاه همگی به بدنه‌ی پشتی شیشه‌ای مجهز خواهند بود.

در حال‌حاضر، نمی‌توان صرفا براساس توئیت آیس‌یونیورس با قطعیت کامل در این مورد صحبت کرد. نهایتا سامسونگ است که تصمیم خواهد گرفت محصولات خود را با چه قابلیت‌هایی و با چه طراحی روانه‌ی بازار کند. تجربه ثابت کرده است که با نزدیک شدن به زمان معرفی محصولات مهم، برخی شرکت‌ها تغییرات عمده‌ای در آن‌ها اعمال می‌کنند که همه را در مراسم رونمایی غافل‌گیر می‌کند. بنابراین این احتمال همچنان وجود دارد که طراحی نهایی گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ درست قبل از رونمایی رسمی، تغییراتی داشته باشد.

با این‌حال، باید به این مورد توجه داشته باشیم که آیس‌یونیورس یکی از افشاکنندگان مورد اطمینان خبرهای فناوری محسوب می‌شود و اطلاعات منتشر شده توسط او همیشه برپایه‌ی اطلاعات داخلی شرکت‌ها است که وی به آن‌ها دسترسی دارد.

اگر همه‌ی مدل‌های سری گلکسی اس ۲۲ واقعا از بدنه‌ی تمام شیشه‌ای بهره ببرند، می‌توان گفت سامسونگ روند خود را در تولید پرچم‌داران اقتصادی تغییر داده است؛ زیرا در سال‌های اخیر برخی مدل‌های پرچم‌دار این شرکت با بدنه‌ی غیر شیشه‌ای روانه‌ی بازار شده‌اند.

به‌عنوان مثال گوشی هوشمند گلکسی S20 FE که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، اولین دستگاه پرچم‌داری بود که سامسونگ آن را با بدنه‌ی پشتی پلاستیکی معرفی کرد. اگرچه بدنه‌ی دستگاه حس شیشه را به کاربر القا می‌کند، اما جنس آن مثل شیشه‌ی خالص به‌کار رفته در سایر مدل‌های گلکسی اس ۲۰ نیست.

گلکسی اس ۲۱ نیز همچنان از بدنه‌ی پشتی موسوم به گلستیک (Glasstic) استفاده می‌کند و این درحالی است که بدنه‌ی پشتی و نمایشگر گلکسی اس ۲۱ پلاس و گلکسی اس ۲۱ اولترا با پوششی از جنس گوریلا گلس وکتوس پوشانده شده است.

استفاده از پلاستیک در تولید یک گوشی هوشمند پرچم‌دار روشی آسان و ساده برای کاهش هزینه‌های تولید این محصولات است. البته استفاده از پلاستیک نیز مزیت‌های خاص خود را دارد و به‌عنوان مثال این ماده نسبت به شیشه مقاومت بیشتری دربرابر ضربه خواهد داشت و شکنندگی آن نیز نسبت به شیشه کم‌تر است.

اگر سامسونگ همه‌ی مدل‌های گلکسی اس ۲۲ را با بدنه‌ی تمام شیشه‌ای معرفی کند، مسلما وزن این دستگاه‌ها بیشتر خواهد شد و بنابراین درصورت سقوط از دست کاربر، احتمال شکستن آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود. بدین ترتیب خریداران این دسته از گوشی‌ها باید حتما به‌فکر راهکارهای محافظت از پرچم‌داران گران‌قیمت خود باشند. هم‌اکنون هزینه‌ی تعویض پنل پشت شیشه‌ای گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ بسیار بالا است و این هزینه در هر نسل جدید از گوشی‌های رده‌بالای غول فناوری کره‌ای، بیشتر می‌شود.

در نهایت بد نیست اشاره کنیم آیس‌یونیوریس اشاره کرده است که با دیدن طراحی گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۲ اولترا، دیگر هیچ گوشی هوشمندی را دوست نخواهید داشت. همان‌طور که بارها در خبرهای مرتبط اعلام شده است، انتظار داریم گلکسی اس ۲۲ اولترا با طراحی متفاوت نسبت به دو مدل دیگر پرچم‌داران ۲۰۲۲ سامسونگ معرفی شود. ازجمله ویژگی‌های مورد انتظار برای این مدل می‌توان به بهره گرفتن از سبک طراحی شبیه سری نوت، پشتیبانی از قلم و سخت‌افزار قدرتمند اشاره کرد.

 

به گزارش فون‌آرنا

Comments are disabled.