نسل جدید فناوری خنک کننده شیائومی با الهام از صنایع هوافضا به نام Loop LiquidCool معرفی شد نسل جدید فناوری خنک کننده شیائومی با الهام از صنایع هوافضا به نام Loop LiquidCool معرفی شد

شیائومی در ساخت نسل جدید فناوری خنک کننده خود از صنایعی مانند هوافضا کمک گرفته است. این فناوری به نام Loop LiquidCool از یک حلقه بسته یک طرفه برای خنک سازی استفاده می کند.

 

نسل جدید فناوری خنک کننده شیائومی به نام Loop LiquidCool با کمک اثری به نام اثر مویرگی باعث خنک کنندگی دستگاه ها خواهد شد. در این فرایند و ویژگی مویرگی یک مایع به طور مستقیم به منبع گرما ارسال میشود و پس از تبخیر در اثر گرما به بخش خنک تر می رود. در آنجا نیز بخار متراکم شده و یا جذب میشود. بنابراین می تواند قدرت خنک کنندگی ای دو برابر فناوری های قبلی ارائه کند.

 

تبلیغات در گوگل آژانس تبلیغاتی افراک

این قابلیت می‌تواند در گوشی های هوشمند به طور کارآمد مورد استفاده قرار بگیرد. در این فن آوری یک سیستم لوله های حرارتی حلقه مانند وجود دارد که در آن یک تبخیر کننده، یک کندانسور و محفظه ای برای خالی و پر شدن مکرر و جابجایی گاز مایع وجود دارد.

 

در منبع گرمایی تبخیر کننده به همراه یک خنک کننده وجود دارد و زمانی که گوشی داغ می شود این خنک کننده تبخیر شده، بخار حاصل و جریان هوا به کندانسور می رود. سپس بخار به مایع تبدیل شده و توسط الیاف محفظه جذب و جمع‌آوری می‌شود تا دوباره در تبخیر کننده مورد استفاده قرار بگیرد. شباهت این فرآیند خنک سازی با فرآیند خنک کننده مایع VC باعث منحصربه‌فرد شدن این فناوری شده است.

 

به دلیل وجود ساختار دریچه تسلا و گردش یک طرفه به گازها اجازه برگشت داده نشده و از طرفی مایعات می توانند از تبخیر کننده عبور کنند. این مورد به راندمان بالاتر در سراسر سیستم کمک می کند. از طرفی گردش یک طرفه نیز باعث شده تا فناوری شیائومی در هر طراحی داخلی قابل استفاده باشد. به طوری که می توان آن را به شکل مربع در آورده و به این ترتیب فضای بیشتری را برای ماژول دوربین، باتری و دیگر موارد به وجود آورد.

Comments are disabled.