به‌تازگی تصاویری از گوشی جدید سونی منتشر شده است که احتمالا با نام اکسپریا پرو آی در رویداد فردا معرفی خواهد شد. به‌نظر می‌رسد این گوشی یک حسگر دوربین یک‌اینچی خواهد داشت که برای ثبت عکس و فیلم بسیار مناسب خواهد بود.

فکر می‌کردیم سونی قبلا گوشی پرچم‌دار سال خود را با نام اکسپریا وان مارک ۳ (Sony Xperia 1 III) رونمایی کرده است؛ بااین‌حال‌، به‌نظر می‌رسد این شرکت فردا (سه‌شنبه، ۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰) گوشی رده‌بالایی معرفی کند.

در این مطلب، نگاه اولیه‌ای به انتظاراتمان از این گوشی خواهیم انداخت.

با‌‌توجه‌‌به اطلاعات فاش‌شده در ویبو و توییتر، سونی احتمالا فردا اکسپریا پرو آی (Sony Xperia Pro I) را معرفی خواهد کرد. تمام این اطلاعات به دوربین این گوشی با حسگر فوق‌العاده ۱ اینچی اشاره می‌کنند که می‌توان یکی از معدود گوشی‌هایی برشمرد که از قابلیت تصویربرداری فوق‌العاده‌ای بهره خواهد برد.

اکسپریا پرو ۱ سونی

تصاویر فاش‌شده نشان می‌دهد که سونی احتمالا این گوشی را به‌عنوان جایگزین DSLR vlogger قرار خواهد داد. با درنظرگرفتن حسگر ۱ اینچی و افشای لوازم جانبی و قیمت‌گذاری کلی سونی می‌توان مطمئن بود که این گوشی بسیار گران خواهد بود. گفته می‌شود

این دوربین از حسگری جدید بهره خواهد برد که برای اولین‌بار در پرچم‌دار جدید اکسپریا معرفی خواهد شد.

در یکی از تصاویر نشان داده شده است که حسگر به دیافراگمی متغیر مجهز است و می‌تواند بین F2.0 و F4.0 جابه‌جا شود. درکنار حسگر ۱ اینچی، سه دوربین دیگر قرار خواهد داشت که همه‌ آن‌ها به‌صورت عمودی در وسط گوشی قرار گرفته‌اند.

دیافراگم دوربین اکسپریا پرو ۱ سونی

تصاویر منتشر‌شده نشان می‌دهد این گوشی برخی از بخش‌های طراحی خود را از اکسپریا پرو (Xperia Pro) به‌ارث خواهد برد؛ ازجمله دکمه تنظیم صدا در سمت راست، دکمه پاور (نقش اسکنر اثرانگشت)، یک دکمه شاتر اختصاصی، حاشیه بالای صفحه به‌‌جای بریدگی و طرح کلی جعبه‌ای.

گوشی جدید سونی ضخیم‌تر از حد معمول خواهد بود که احتمالا دلیل آن به‌کارگیری سخت‌افزار دوربین پیشرفته‌ در بخش داخلی است.

مانیتور vlog سونی

تصویر لوازم جانبی مانیتور Vlog را نشان می‌دهد که احتمالا جدا از گوشی فروخته خواهد شد. مانیتور احتمالا به پشت گوشی با کابل USB-C متصل خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد استفاده از مانیتور برای افراد ولاگر، یکی از شاخه‌های وب‌نوشت که در آن از ویدئو به‌عنوان رسانه اصلی استفاده می‌شود، مناسب باشد تا بتوانند به‌راحتی فیلمی را به‌جای دوربین سلفی با استفاده از دوربین عقب ثبت کنند.

در تصویر دیگری، اکسپریا پرو آی به هدست واقعیت مجازی سونی در رنگ سفید متصل شده است که به این معنی خواهد بود که سونی احتمالا هدست واقعیت مجازی نیز در رویداد فردا معرفی خواهد کرد.

هدست واقعیت مجازی سونی

در‌حال‌حاضر، نمی‌توانیم اطلاعات دیگری درباره اکسپریا پرو آی سونی ارائه کنیم. تقریبا قطعی است که سونی این گوشی را فردا در رویدادش معرفی خواهد کرد؛ بنابراین، زمان کمی در انتظار خواهیم بود.

Comments are disabled.