اپل پس از اعمال اصلاحاتی در رهنمود توسعه‌دهندگان خود، در دادگاه خواستار بازبینی قضایی اخطاریه‌ای شده است که سرویس ضدانحصار روسیه چند ماه پیش صادر کرده بود.

اپل بر سر ادعاهای مبنی‌بر سوءاستفاده‌ی این شرکت از قدرت خود در اپ استور همچنان با روسیه در حال مجادله است. نشریه‌ی اپل اینسایدر می‌‌نویسد کوپرتینویی‌ها در پی درخواست سرویس فدرال ضدانحصار روسیه به‌منظور توقف سیاست‌های اپل در قبال اپ استور قصد دارند از این نهاد در دادگاه شکایت کنند.

طرح دعوی جدید اپل به اخطاریه‌ای مربوط است که سرویس ضدانحصار روسیه در ماه آگوست (مرداد و شهریور) صادر کرد و به سازنده‌ی گوشی‌های آیفون گفت به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اجازه دهد به کاربرانشان توصیه کنند به‌جای سرویس پرداخت اختصاصی اپل، سراغ روش‌های جایگزین برای پرداخت هزینه‌های مربوط به اپلیکیشن‌ها بروند. در آن زمان، سرویس ضدانحصار روسیه تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۸ مهر ۱۴۰۰) به اپل فرصت داد که سیاست‌هایش را با درخواست جدید تطبیق دهد؛ وگرنه با جریمه‌ای احتمالی روبه‌رو شود.

 

ماه اکتبر (مهر و آبان)، نهاد رگولاتوری اشاره‌‌شده‌ی روسیه طرح دعوی جدیدی علیه اپل با محوریت تطبیق‌نداشتن با قوانین ضدانحصار تنظیم کرد. این اقدام سرویس ضدانحصار روسیه در حالی اتفاق افتاد که چند روز پیش از آن اپل صفحه‌ی مربوط به رهنمودهای توسعه‌دهندگان خود را اصلاح کرده بود تا از اتهامات تبرئه شود.

 

این حرکت از‌لحاظ تئوری می‌توانست باعث تطبیق سیاست‌های کاری اپل با قوانین روسیه شود؛ البته دیرتر از آنچه روس‌ها درخواست کرده بودند. گزارش جدید راشا تودی اعلام می‌کند اپل اکنون خواستار بازبینی قضایی اخطاریه‌ای است که سرویس ضدانحصار روسیه صادر کرده بود.

جنگ حقوقی جدید بین اپل و نهاد رگولاتوری روسیه جدیدترین نمونه از تنش‌های اپل با این کشور محسوب می‌شود. چند ماه پیش، اپل خواستار تجدیدنظر در حکمی شد که اوایل سال ۲۰۲۰ سرویس ضدانحصار روسیه صادر کرده بود. آن حکم اعلام می‌کرد اپل مزایایی غیرمنصفانه در اقتصاد دیجیتالی دارد و باید جریمه‌ای ۱۲ میلیون دلاری پرداخت کند.

Comments are disabled.