با حکم دیوان عدالت اداری، احتمال رفع فیلتر کلاب هاوس در اپراتورهای سیار قوت گرفت
بنابر اعلام دیوان عدالت اداری درخواست ایرانسل و همراه اول برای ابطال مصوبه هیئت دولت درباره جریمه این اپراتورها بابت اختلال در کلاب هاوس رد شد. حال به نظر می‌رسد بایستی منتظر رفع فیلتر این اپلیکیشن در اپراتورهای سیار باشیم.\

 

ماجرای فیلتر کلاب هاوس به فروردین ماه امسال باز می‌گردد. شبکه‌ اجتماعی صوتی که در اوج دوران پاندمی کرونا و خانه‌نشینی مردم جهان، مورد استقبال زیادی قرار گرفت؛ در ایران نیز فرصت مناسبی را برای بحث‌های سیاسی در آستانه انتخابات فراهم ساخته بود.

اما به یک باره اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و مخابرات در شبکه اجتماعی کلاب هاوس اختلال ایجاد کردند. موضوعی که هیچ وقت دلیل آن مشخص نشد اما طبق شنیده‌ها تصمیم این اختلال در جلسات محرمانه گرفته شد.

در همین راستا سازمان تنظیم مقررات با ارسال هشداری به سه اپراتور، 24 ساعت فرصت داد تا این اختلال را برطرف کنند؛ اما اولتیماتوم‌ها تاثیری نداشت تا با تصویب هیئت وزیران، جریمه روزانه 50 میلیارد تومانی برای اپراتورهای مختل کننده کلاب هاوس در نظر گرفته شد.

با این وجود طی کمتر از 10 روز، دیوان عدالت اداری دستور به توقف موقت مصوبه دولت در مورد جریمه اپراتورها به خاطر اختلال در کلاب هاوس را صادر کرد.

اکنون پس از حدود 8 ماه، هیئت تخصصی اداری و امور عمومی دیوان عدالت اداری، در تاریخ 27 آذر رای خود را درباره شکایت ایرانسل و توسعه اعتماد مبین (مالک سهام همراه اول) صادر کرد. طبق این حکم، شکایت این دو شرکت با استناد به قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و اساسنامه سازمان تنظیم مقررات، وارد دانسته نشده است و این دو اپراتور بایستی برای اختلال در کلاب‌هاوس، روزانه 50 میلیارد تومان جریمه بدهند.

نامه دیوان عدالت اداری که در رسانه‌ها منتشر شده است
اگرچه در این حکم اشاره‌ای مستقیم به رفع فیلتر کلاب هاوس نشده است اما با توجه به جریمه در نظر گرفته شده می‌توان به این نتیجه رسید که اپراتورها رفع اختلال را به این جریمه سنگین ترجیح خواهند داد.

Comments are disabled.