وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات :

 هنوز چیزی به نام طرح صیانت نداریم .عیسی زارع پور در پایان جلسه هیات دولت چهارشنبه، 7 اردیبهشت با بیان اینکه در حال حاضر چیزی به نام طرح صیانت وجود ندارد.
بر مخیر بودن مجلس درباره قانون‌گذاری تاکید کرد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اختیار دولت در جریان قانون‌گذاری، گفت: 

«ما چیزی به نام طرح صیانت نداریم و هر زمان مجلس طرحی را در زمینه فضای مجازی تصویب کرد می توانیم آن را ببینیم. مجلس مخیر است که قانون‌گذاری کند.»



او به مشارکت خود در جلسات مشترک دولت و مجلس اشاره کرد و گفت:

 «ما از روز اولی که دولت مستقر شد برای اصلاح طرحی که در مجلس بود پیش قدم شدیم و ده‌ها جلسه گذاشتیم و شاید ده‌ها جلسه را بنده خودم با نماینده‌ها داشتم و حالا این طرح به یک بلوغ نسبی رسیده است.»



زارع‌پور: فضای مجازی نیاز به قانون دارد

زارع‌پور همچنین در ادامه توضیحات خود گفت: «همچنان اشکالاتی در آن وجود دارد و باید ببینیم مسیر تصویب آن چگونه در مجلس پیش خواهد رفت.
 ما دوباره فعال خواهیم شد و آن اشکالات هم اگر برطرف شود موضع دولت این است که فضای مجازی نیاز به قانون دارد.»



وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ۱۵ سال است از آخرین قانون مصوب در این حوزه می‌گذرد، گفت: 

«این فضا زیست اصلی زندگی مردم است .حتما باید قاعده و قانون داشته باشد و مردم متضرر نشوند و ما هم بتوانیم از حقوق مردم دفاع کنیم اما آنچه در مجلس است را نسخه شفابخش می‌دانیم یا نه را باید ببینیم روند تصویب چگونه است و ما مشارکت فعال خواهیم داشت.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دغدغه افکار عمومی در رابطه با طرح صیانت اشاره کرد و گفت: «نمی‌توان صفر و یکی قضاوت کرد؛ الان همه زندگی مردم در فضای مجازی است و این حوزه حتما باید قاعده‌مند باشد.»



نیاز فضای مجازی به قاعده‌مندی

زارع‌پور همچنین با توضیح درباره قاعده‌مند شدن فضای مجازی گفت: «این موضوع به معنای محدودیت نیست. همین الان که من با شما صحبت می‌کنم اتحادیه اروپا در مورد حضور پلتفرم‌های آمریکایی در این اتحادیه تصمیم‌گیری می‌کند و در واقع این حضور را محدود و ممنوع می‌کند تا بتواند از حقوق مردمش دفاع کند.»



به باور وزیر ارتباطات این روند به معنای اعمال محدودیت نیست.

او با ارائه توضیحاتی درباره نگاه دولت سیزدهم به روند توسعه اینترنت گفت: «فناوری اطلاعات و حوزه ICT حوزه راهبردی است و بسیاری از گره‌های کشور با این فناوری قابل باز شدن است و نگاه ما فرصت محور است و می‌خواهیم حداکثر استفاده را از این فناوری داشته باشیم.»



زارع‌پور از سویی دیگر با تاکید بر اهمیت قاعده‌مند شدن فضای فناوری اطلاعات و حوزه ICT گفت: «این فضا حتما باید قاعده‌مند باشد. ما در دولت با آنچه در مجلس دنبال می‌شود.
ما مشارکت فعال داریم تا مشکلاتش حل شود. ظرفیت در این طرح وجود دارد که بتواند فضای مجازی را قاعده‌مند کند.»

اجرای طرح صیانت با افزایش قیمت اینترنت!


 ما مخالف هرگونه افزایش قیمت و معرفی بسته‌های جدید با قیمت‌های جدید هستیم مگر اینکه تضمین دهند کیفیت شبکه را طی یک برنامه‌ زمان‌بندی مشخص افزایش می‌دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اهمیت حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نیز گفت: 
ملاحظه می‌فرمایید که مردم فلسطین چندین دهه است .

 تحت ظلم و ستم و دشمنی صهیونیست‌های غاصب هستند. هر ساله مردم ما نشان داده‌اند که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین می‌آیند و در راهپیمایی شرکت می‌کنند. 

بنده هم اگر توفیق باشم در این راهپیمایی شرکت و از همه هموطنان عزیز هم می‌خواهم که برای دفاع از مظلومین عالم بیایند و در این راهپیمایی شرکت کنند.



Comments are disabled.