اخطار به سایر خودروسازان


وفاداری مشتریان متعصب تسلا باور عمومی بر این است که مشتریان و مالکان تسلا بسیار متعصب هستند. حالا یک تحقیق جدید این امر را ثابت کرده و نشان می‌دهد که سایر برندهای لوکس نسبت به آن نگرانی‌های زیادی دارند.

این موسسه S&P Global Mobility :

و میزان وفاداری مشتریان بین ژانویه 2020 تا آپریل امسال را ارزیابی کرده‌اند.

برای محاسبه میزان وفاداری، محققان به بررسی خودروهای افراد پرداخته‌اند.

هنگام تعویض خودرو، آیا به سراغ محصولی از همان برند می‌روند یا ترجیح می‌دهند مدلی از سایر برندها را خریداری کنند.

نتایج تحقیق S&P Global Mobility حکایت از آن دارد

وضعیت کلی در بازار خودرو چندان مساعد نیست و از وفاداری مشتریان کاسته شده است.

این امر در بازار مدل‌های لوکس بیشتر دیده‌ می‌شود.

در مقایسه با March 2021 میزان وفاداری مصرف کنندگان 4.7% کمتر شده.

از بین برندهای مختلف پورشه و لندرور بیشترین افت را از نظر وفاداری مشتریان خود دارند.

این دو برند به ترتیب 8.5 و 9.2 درصد از وفاداری را از دست داده‎اند.

اما مازراتی، جنسیس و تسلا تنها برندهای لوکسی هستند که وفاداری مشتریان آنها در 14 ماه گذشته رشد پیدا کرده است.

مدل 3 را بیشترین نقش را در موفقیت تسلا ایفا کرده است.

این سدان برقی به تنهایی بین ماه‌های مارس 2021 تا آپریل 2022 را 7.5 درصد ارتقا داده است.

در طول این بازه، از هر 100 مشتری تسلا، 62 نفر قبلا مالک محصولی از همین شرکت بوده است.

در ماه March امسال 73.1 % میزان این علاقه به March محاسبه شده است.

این رقم در مقایسه با مارس 2021 رشدی 24 درصدی را نشان می‌دهد. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که مشتریان تسلا

مهم‌ترین سفیران شرکت در بهبود وضعیت آن هستند.

وفاداری و تعصب مشتریان تسلا برای سایر برندها خطرناک است و باید آن را به عنوان یک تهدید پذیرفت.

در حال حاضر سایر برندهای سنتی سخت در تلاش هستند از نظر تکنولوژی و تیراژ تولید خودروهای برقی، تسلا را به چالش بکشند

آنها نباید از کنار فاکتور وفاداری به همین راحتی عبور کنند.

در بین برندهای غیرلوکس هم برای کمبود عرضه با کاخش زیادی مواجه شد

مثل :

Ford

Hyundai

Chevrolet

2.7 % کم و به 52.1 % درApril 2021 رسید

Comments are disabled.