گردآوری و انتظاراتمان از این محصول

هرآنچه از گلکسی S22 FE انتظار داریم وقتی سامسونگ گلکسی S20 FE یا Fan Edition را در سپتامبر ۲۰۲۰ عرضه کرد، توجه بسیاری به این محصول جدید جلب شد.

غول‌ فناوری کره‌ای گفت هر‌سال نسخه‌ی جدید آن را برای پرچم‌داران گلکسی اس عرضه خواهد کرد.

از‌آنجا‌که سنت عرضه‌ی نسخه‌‌ی FE گوشی‌های پرچم‌دار سری S از دو سال پیش آغاز شده، تاریخچه‌ی این دسته از محصولات سامسونگ چندان طولانی نیست.

چند مدل از خانواده‌ی مقرون‌به‌صرفه‌ی FE را دیده‌ایم و در‌حال‌حاضر، شایعاتی درباره‌ی گلکسی S22 FE منتشر شده است.

گلکسی S22 یکی از بهترین و قدرتمندترین خانواده‌ها

در میان پرچم‌داران سامسونگ است؛ به‌همین‌دلیل، اگر نسخه‌ای ارزان‌قیمت‌تر از این محصول عرضه شود، احتمالاً در کانون توجه خریداران زیادی قرار می‌گیرد.

آیا سامسونگ گلکسی S22 FE معرفی خواهد شد؟


ابتدا باید به اصلی‌ترین پرسش پاسخ داد: آیا قرار است شاهد نسل جدید گوشی‌های هوشمند گلکسی FE باشیم؟

در سال ۲۰۲۰، گلکسی S20 FE که اکثر ویژگی‌های گوشی ۹۹۹ دلاری گلکسی S20 را داشت، با قیمت ۶۹۹ دلار به‌دست مشتریان رسید. این گوشی توانست به یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های اندرویدی سال ۲۰۲۰ تبدیل شود و حتی در ایران نیز از آن استقبال خوبی شد.


بااین‌حال، همه‌چیز برای گلکسی S21 FE مانند گلکسی S20 FE نبود. سامسونگ گوشی گلکسی S21 را با قیمت ۷۹۹ دلار روانه‌ی بازار کرد و همین موضوع باعث شد قیمت ۶۹۹ دلاری مدل FE چندان جذاب به‌نظر نرسد؛ خصوصاً با درنظر‌گرفتن تفاوت‌های بین گلکسی S21 و گلکسی S21 FE.

گلکسی S21 FE در دست

سامسونگ می‌تواند با گوشی گلکسی S22 FE باردیگر محبوبیت سری FE را افزایش دهد؛ اما چندی پیش گزارشی منتشر شد که از احتمال عرضه‌‌نشدن آن خبر می‌داد. در همین حال، شایعات حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد نسخه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر از گلکسی S21 FE معرفی کند. این گوشی احتمالاً از تراشه‌ی اسنپدراگون 720G استفاده خواهد کرد؛ بنابراین، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ همچنان به ساخت محصولات جدید در خط‌تولید FE فکر می‌کند؛ حتی اگر قرار نباشد مدلی برای گلکسی S22 ببینیم.

گلکسی S20 FE دستگاهی مقرون‌به‌صرفه بود که عملکردی عالی ارائه می‌داد.

Galaxy S21 FE دیرتر از زمانی که انتظار می‌رفت، عرضه شد و در‌مقایسه‌با گلکسی S22 حرف زیادی برای گفتن نداشت و قیمتش نیز چندان متفاوت نبود.

اگر سامسونگ بتواند گوشی هوشمند جدید سری Fan Edition را در زمان و با قیمت مناسبی عرضه کند، به موفقیت دست پیدا خواهد کرد؛ اما اگر این کار را انجام ندهد، سرنوشت نسل پیشین تکرار خواهد شد. در این زمینه، تنها پاسخ رسمی سامسونگ می‌تواند نتیجه‌ی نهایی را مشخص کند.

گلکسی گلکسی S22 FE از زمان عرضه‌ی مدل‌های مختلف گلکسی Fan Edition را مشاهده می‌کنید:

گوشی هوشمند گلکسیه سامسونگ در تاریخ عرضه
S20 FE (4G and 5G) ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۰
S21 FE ۳ ژانویه‌ی ۲۰۲۲
S20 FE (2022) ۵ آوریل ۲۰۲۲
همان‌طورکه مشاهده می‌کنید، اعضای خانواده‌ی FE در بازه‌ی زمانی مشخصی عرضه نمی‌شوند. در‌حال‌حاضر، نیز اطلاعات از تاریخ معرفی گلکسی S22 FE اعلام نشده است.

عکاسی سلفی گلکسی S21 FE

Galaxy S20 FA در اکتبر ۲۰۲۰، یعنی تقریباً ۶ ماه پس از دیگر اعضای پا به دنیای فناوری گذاشت.

Galaxy S21 FA تا ژانویه، حدود یک‌ سال پس از معرفی و درست قبل از آمدن Galaxy S22 ، وارد بازار شد.

دلیل تأخیر در عرضه‌ی گلکسی S21 FE را می‌توان مشکلات مرتبط با کمبود جهانی زنجیره‌ی تأمین و قرنطینه‌ی کرونایی دانست.

حال که این مسائل کم‌رنگ‌تر شده‌اند، شاید سامسونگ به تاریخ عرضه‌ی نسل اول، یعنی گلکسی S20 FE پایبند بماند؛ درنتیجه، احتمال دارد گلکسی S22 FE ماه سپتامبر معرفی شود.

در جدول زمانی خود آگوست را به عرضه‌یGalaxy Z Fold 4 و Z Flip 4 اختصاص داده است. به‌همین‌دلیل، مطمئن نیستیم که آیا احتمال دارد غول کره‌ای، تنها یک ماه پس از معرفی دو گوشی هوشمند قدرتمند، گلکسی S22 FE را رونمایی کند یا خیر.

سامسونگ Galaxy S22 FE چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟


یکی از سؤال‌های مهم این است که درصورت معرفی گلکسی S22 FE، این دستگاه چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی خواهد داشت که آن را با نسل پیشین متمایز می‌کند.

اطلاعات زیادی از مشخصات آن دردست نیست.

باوجوداین، در‌ادامه به بعضی از مهم‌ترین‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کلیدهای کنترلی گلکسی S21 FE


یکی از افشاگران چینی چندی پیش ادعا کرد سامسونگ احتمالاً مدل جدید Fan Edition را به تراشه‌ی Mediatek Dimensity 9000 مجهز خواهد کرد.

غول فناوری کره‌ای در حال بررسی شرایط به‌منظور استفاده از پردازنده‌ی مدیاتک در گلکسی S22 FE و گلکسی S23 است.

از دیگر اطلاعات فاش‌شده درباره‌ی مشخصات گلکسی S22 FE می‌توان به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد که با گلکسی اس ۲۱ FE و گلکسی اس ۲۰ FE یکسان است.

قیمت سامسونگ گلکسی S22 FE چقدر خواهد بود؟


اولین گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه شد. قیمت محصول مذکور بسیار مقرون‌به‌صرفه بود و خریدارانی که نمی‌خواستند هزینه‌ی زیادی برای خرید سری گلکسی S20 بپردازند، به‌سمت آن جذب شدند. سپس گلکسی S21 FE با قیمت ۶۹۹ دلار از راه رسید؛ اما کمی بعد گلکسی اس ۲۲ با قیمت ۷۹۹ عرضه شد. بیشتر افراد با خود می‌گفتند می‌توانند تنها با ۱۰۰ دلار بیشتر صاحب دستگاهی پرچم‌دار شوند و همین مسئله طرفداران مدل جدید Fan Edition را کمتر کرد.

گوشی گلکسی S20 FE سامسونگ در دست

حال اگر قرار باشد گلکسی S22 FE یا مدلی دیگر از این خانواده عرضه شود، باید قیمت آن به‌گونه‌ای باشد که توجه افراد را جلب کند. افزون‌براین، باید شاهد محصولی باشیم که قیمت آن کمتر از مدل پرچم‌دارش باشد؛ درنتیجه، احتمالاً کانفیگ پایه‌ی گوشی هوشمند آینده‌ی سامسونگ قیمتی برابر با ۶۹۹ دلار خواهد داشت.

از گلکسی S22 FE چه انتظاراتی داریم؟


نسل‌های پیشین گلکسی Fan Edition مناسب بودند و قابلیت‌های مناسبی ارائه می‌کردند؛ اما هنوز مشخصات بیشتری وجود دارند که دوست داریم در گلکسی S22 FE مشاهده کنیم.

نمایشگر گلکسی S21 FE

عمر باتری طولانی‌تر
زمانی که باتری گلکسی S21 FE آزمایش شد، این دستگاه در حالت ۱۲۰ هرتزی حتی ۸ ساعت دوام نیاورد. این اصلاً خوشایند نیست و اگر گلکسی S22 FE عمر باتری طولانی‌تری ارائه دهد، می‌تواند توجه افراد بیشتری را به خود جلب کند و کاربران را راضی‌ نگه‌ دارد.

نرخ نوسازی تطبیقی
نرخ نوسازی تطبیقی یکی از ویژگی‌های جذاب گلکسی S21 و S22 است. متأسفانه در گلکسی S21 FE از آن استفاده نشده بود؛ اما امیدواریم مدل جدید از آن پشتیبانی کند.

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی


چندی پیش، سامسونگ گلکسی A73، عضو جدید سری گوشی‌های هوشمند میان‌رده خود را معرفی کرد. جالب‌ترین نکته درباره‌ی این دستگاه دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است. گلکسی S21 FE از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند؛ اما دوست داریم گلکسی S22 FE مانند گلکسی A73، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی داشته باشد.

شکاف قیمتی بیشتر با پرچم‌داران


همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم، گلکسی اس ۲۱ FE فقط ۱۰۰ دلار از گلکسی اس ۲۲ پرچم‌دار ارزان‌تر بود. پردازنده‌ی جدیدتر، رم بیشتر، دوربین‌های قدرتمندتر، نرخ نوسازی تطبیقی و عمر باتری بیشتر همگی از ویژگی‌های برتر این پرچم‌دار بودند؛ درنتیجه، برای فروش بیشتر مدل جدید گلکسی Fan Edition سامسونگ باید به‌دنبال برچسب قیمت معقول‌تری باشد.

دوربین تله‌فوتو با وضوح بیشتر


گلکسی اس 21 FE دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی داشت. دوست داریم گلکسی اس ۲۲ اف‌ای گزینه‌ی بهتری دراختیار کاربرانش قرار دهد.

پنل پشتی شیشه‌ای


درحالی‌که گلکسی S21 FE گوشی پرچم‌داری نیست، به‌اندازه‌ای قیمتش انتظار می‌رود در آن از مواداولیه درجه‌یک استفاده شود. باوجوداین، درنهایت دستگاهی به‌دست مشتریان رسید که پنل پشتی آن از جنس پلاستیک بود. ازاین‌رو، نمی‌خواهیم شاهد چنین مسئله‌ای در گلکسی اس ۲۲ اف‌ای نیز باشیم. زمانی که گوشی هوشمندی بیش از ۵۰۰ دلار قیمت داشته باشد، نباید در متریال اصلی آن پلاستیک استفاده شود.

دلیل مناسبی برای عرضه


همه‌ی این‌ها را گفتیم تا در‌نهایت به این موضوع برسیم: آیا سامسونگ می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای معرفی گلکسی S22 FE ارائه دهد؟

تنها راهی که غول فناوری کره‌ای می‌تواند فروش درخورتوجهی پس از عرضه‌ی نسل جدید گلکسی Fan Edition تجربه کند، این است که محصول جدیدش قیمت مناسب و عملکرد رضایت‌بخشی داشته باشد.

گلکسی اس ۲۱ اف‌ای ارزش زیادی با خود به‌همراه نداشت؛ زیرا همان‌طورکه اشاره کردیم، قیمتش فقط ۱۰۰ دلار کمتر از اس ۲۲ پرچم‌دار بود. همین امر باعث شد فروش این محصول با مشکل مواجه شود.

Comments are disabled.