مدیاتک با پردازنده دایمنسیتی ۲۰۰۰ رکورد امتیاز انتوتو را شکست

دستگاهی اندرویدی مجهز به پردازنده Dimensity 2000 ساخت ساخت Mediatek رکورد امتیاز بنچمارک در نرم‌افزار AnTuTu را شکست.

مدیاتک مدتی است که مشغول تبلیغ فرارسیدن «اولین تراشه‌ی ۴ نانومتری موبایل در جهان» است. اگرچه در تیزرهای مدیاتک به‌جز «اولین بودن» اطلاعات خاص دیگری درباره‌ی چیپ مذکور وجود ندارد، شایعات از این حکایت دارند که چندین شرکت از جمله ویوو از این تراشه در محصولات خود استفاده خواهند کرد.

به‌تازگی بنچمارکی از یک گوشی ناشناس Vivo مجهز به تراشه‌ی مدیاتک منتشر شده است که برای اولین بار امتیازی بیشتر از یک میلیون در انتوتو گرفته است.

گوشی ویوو با شماره مدل vivo V2184 مجهز به پردازنده‌ای با نام MT6983 است. به‌احتمال زیاد این دستگاه گوشی جدیدی از سری X ویوو و تراشه Dimensity 2000 باشد. امتیاز ۱٬۰۰۲٬۲۲۰ توسط Ice Universe و Digital Chat Station دو افشاکننده‌ی مشهور دنیای فناوری گزارش شده و انتوتو هنوز آن را تأیید نکرده است.

رکورد جدید بنچمارک انتوتو

برای مقایسه، بالاترین امتیاز فعلی گوشی‌های اندرویدی در بنچمارک انتوتو برابر با ۸۵۸٬۷۳۴ و متعلق به گوشی رد مجیک ۶ مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ است. تنها دستگاهی که تابه‌حال توانسته امتیازی بالاتر از ۱ میلیون در انتوتو کسب کند آیپد پرو M1 اپل است.

دایمنسیتی ۲۰۰۰ از یک هسته‌ی Cortex-X2 با فرکانس ۳ گیگاهرتز، سه هسته‌ی Cortex-A710 و چهار A510 استفاده می‌کند. باتوجه به شایعات، سامسونگ نیز قصد دارد در اگزینوس ۲۲۰۰ به فرکانس ۳ گیگاهرتز برای هسته‌ی X2 دست پیدا کند. این یعنی احتمالا سه تراشه به عملکرد CPU تقریبا یکسان دست پیدا خواهند کرد و تنها تفاوت آن‌ها در استفاده از گرافیک‌های متفاوت خواهد بود: Mali-G710 MC10 در دایمنسیتی ۲۰۰۰ مدیاتک، AMD RDNA 2 در اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ و پردازنده‌ی گرافیکی جدید آدرنو در اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام.

Comments are disabled.