مایکروسافت با ارزش بازار ۲.۴۹ تریلیون دلار از اپل با ارزش بازار ۲.۴۶ تریلیون دلار پیشی گرفت تا پس از مدت‌ها، دیگر کوپرتینویی‌ها با ارزش‌ترین کمپانی دنیا نباشند و سازنده ویندوز به چنین عنوانی دست پیدا کند.

اپل اخیرا گزارش مالی‌اش برای فصل چهارم سال مالی‌اش (فصل سوم ۲۰۲۱) را منتشر کرده که نشان می‌دهد بخاطر کمبود تراشه و محدودیت‌های تامین قطعات، درآمدش پایین‌تر از پیش‌بینی و انتظار تحلیلگران وال استریت بوده است.

اپل در این گزارش از درآمد ۸۳.۴ میلیارد دلاری خبر داده که نسبت به سال گذشته میلادی رشد ۲۹ درصدی را تجربه کرده، با این حال تحلیلگران وال استریت انتظار درآمد ۸۴.۸۵ میلیارد دلاری را از این غول دنیای فناوری داشتند. کمبود تراشه منجر به ضرر ۶ میلیارد دلاری کوپرتینویی‌ها در فصل قبلی شد و اپل انتظار دارد وضعیت در فصل منتهی به دسامبر بدتر هم شود.

فروش آیفون‌ها در این بازه زمانی رشد ۴۷ درصدی داشته ولی باز هم عملکرد پایین‌تری از انتظار تحلیلگران از خودش نشان داده است. تمام این موارد باعث شد ارزش سهام کوپرتینویی‌ها کمی کاهش پیدا کند و در مقابل، ارزش سهام مایکروسافت رشد کرد.

مایکروسافت چند وقت پیش گزارش مالی‌اش برای فصل اول سال مالی ۲۰۲۲ را منتشر کرد که عملکردی بالاتر از پیش‌بینی‌ها داشت. ردموندی‌ها با افزایش سالانه ۲۲ درصدی درآمد مواجه شدند که سریع‌ترین رشد این کمپانی از سال ۲۰۱۸ تا به امروز محسوب می‌شود.

اپل اولین شرکتی بود که ۱ تریلیون دلاری و سپس ۲ تریلیون دلاری شد و پس از عبور از غول نفتی عربستانی آرامکو، با ارزش‌ترین کمپانی جهان شد.

مایکروسافت چندین ماه پیش برای اولین ارزش بازاری بالاتر از ۲ تریلیون دلار را تجربه کرد. انتظار می‌رود ارزش سهام ردموندی‌ها در ماه‌های آینده همچنان با رشد مواجه ش,د، با این حال احتمالا اپل پس از مدت کوتاهی دوباره از این شرکت پیشی می‌گیرد و دوباره با ارزش‌ترین کمپانی جهان می‌شود.

Comments are disabled.