به مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی، لپ‌تاپ‌های جدید اپل نگاهی خواهیم انداخت. این لپ‌تاپ‌ها با تراشه‌های بسیار قدرتمند و بهینه و صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی Mini LED و بریدگی نمایشگر از راه رسیده‌اند.

مک‌بوک پرو جدید با تراشه‌های فوق‌العاده قدرتمند M1 Pro و M1 Max قرار داشتند. شما می‌توانید با تماشای ویدئو زیر، به‌صورت خلاصه با تغییرات مک‌بوک‌های جدید و هرآنچه در رویداد Unleashe گذشت، آشنا شوید.

 

اپل اعلام کرد که اسپیکر هوشمند هوم‌پاد مینی را در رنگ‌های جدیدی به‌فروش خواهد رساند. اکنون می‌توانید اسپیکر کوچک اپل را در پنج رنگ سفید، زرد، نارنجی، آبی و خاکستری بخرید. درکنار هوم‌پاد مینی، اپل از سرویس اشتراکی جدیدی به‌ نام Voice Plan نیز پرده برداشت.

 

ازاین‌پس می‌توانید با پرداخت ماهانه ۵ دلار، از دستیار دیجیتال سیری بخواهید که بسته به شرایط دلخواهتان، شروع به پخش فهرستی مناسب از قطعات موسیقی کند.

نسخه‌ سوم و موردانتظار ایرپادهای اپل محصول دیگری بود که در رویداد Unleashed رونمایی شد. ایرپاد نسل سوم و کیس شارژ آن اکنون طراحی مشابهی با ایرپاد پرو دارد، با این تفاوت که از سری سیلیکونی و صدالبته سیستم حذف نویز محیطی فعال خبری نیست.

ایرپاد نسل‌سومی با هر بار شارژ می‌تواند تا ۶ ساعت شما را همراهی کند و به‌‌لطف کیس شارژش، این مدت را به ۳۰ ساعت می‌رساند. کیس شارژ ایرپادهای جدید از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

بی‌شک گل سرسبد رویداد Unleashed، مک‌بوک‌های جدید با تراشه‌های قدرتمند M1 پرو و M1 مکس بودند. برخلاف انتظار، مک‌بوک‌ پروهای جدید طراحی تخت مشابه آیپد و آیفون ندارند و درعوض با خمیدگی و انحنای ظریفشان، حس‌وحال مک‌بوک‌های قبل از ۲۰۱۶ را تداعی می‌سازند.

به‌لطف باریک‌ترشدن حاشیه‌ها، مک‌بوک‌ پروهای جدید اپل اکنون از نمایشگرهای ۱۴٫۲ و ۱۶٫۲ اینچی بهره می‌برند. درحقیقت حاشیه‌ها به‌قدری باریک‌تر شده‌اند که وب‌کم دستگاه درون بریدگی قرار گرفته است؛ بریدگی نسبتا عریض و قطوری که از FaceID نیز در آن خبری نیست و صرفا ظاهری شبیه به آیفون را به‌وجود می‌آورد.

مک‌بوک پروهای جدید از نمایشگرهایی با وضوح بیشتر و فناوری Mini LED بهره می‌برند و با سیستم نورپردازی جدید، مشکی عمیق و روشنایی فوق‌العاده‌ ۱۶۰۰ نیتی را تولید می‌کنند.

 

همچنین به‌لطف فناوری ProMotion، اکنون نرخ نوسازی صفحه‌نمایش بین ۲۴ تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند و تجربه کاربری به‌مراتب نرم‌تری به‌ارمغان می‌آورد.

تراشه‌های M1 پرو و مکس به‌کاررفته در مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی ۷۰ درصد CPU سریع‌تر و ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد GPU قدرتمندتر از M1 هستند.

لپ‌تاپ‌های جدید اپل را اکنون می‌توان با رم ۱۶ یا ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت نیز تهیه کرد. چینش جدید کی‌بورد بدون نوار تاچ‌بار و اسپیکرهای قدرتمندتر و شارژدهی بیشتر، از دیگر ویژگی‌های مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی به‌حساب می‌آیند.

Comments are disabled.