فیسبوک چند روز پیش اعلام کرد که تمام کسب و کارهای این شرکت از جمله واتس‌اپ و اینستاگرام به زیرمجموعه «متا» تعلق پیدا می‌کنند. حالا در نسخه بتای واتس‌اپ هم شاهد این تغییر هستیم و می‌توانیم ببینیم که به جای عبارت WhatsApp from Facebook از عبارت WhatsApp from Meta استفاده شده است.

وقتی واتس‌اپ را در نسخه بتای ۲.۲۱.۲۲۰.۱۴ باز می‌کنید، در پایین اپلیکیشن نوشته شده که این برنامه توسط متا ساخته شده است. واتس‌اپ حدود یک سال پیش عبارت from Facebook را به صفحه اول اپلیکیشن خود اضافه کرده بود. حالا این نام تغییر کرده تا نشان داده شود که فیسبوک به یک شرکت متاورس تبدیل شده است.

در واتس‌اپ عبارت WhatsApp from Facebook را از پایین صفحه تنظیمات نیز حذف کرده است. این نسخه همچنین دارای قابلیتی برای امتیازدهی به پیام‌های دریافتی از اکانت‌های تجاری است. WABetaInfo می‌گوید واتس‌اپ این ویژگی را طراحی کرده تا مشتریان بتوانند به نحوه پاسخ‌دهی شرکت‌ها امتیاز بدهند.

این قابلیت به شرکت‌ها اجازه می‌دهد عملکرد کارمندان خود را ارزیابی کنند و ببینند هر کارمند چه امتیازی دریافت کرده است، اما نمی‌توان فهمید که چه کسی به آن‌ها امتیاز داده و واتس‌اپ هم قادر نیست محتوای پیام‌ها را ببیند. این شرکت تعهد داده که امنیت پیام‌ها را حفظ کند.

زمانی که مارک زاکربرگ از برنامه این شرکت به منظور ساخت یک متاورس برای میلیاردها کاربر خبر داد، گفت: «به عنوان بخشی از این طرح، زمان آن رسیده که برند جدیدی داشته باشیم تا هرآن‌چه انجام می‌دهیم را در بر بگیرد. تا نشان‌دهنده هویت ما و آن چیزی باشد که امیدواریم بتوانیم آن را بسازیم. مفتخرم اعلام کنم که شرکت ما حالا متا نام دارد.»

Comments are disabled.