شرکت ژاپنی بالمودا (Balmuda) گوشی هوشمند کوچک و قدرتمندی تولید کرده است که با قیمت ۹۱۸ دلار فروخته خواهد شد.

بازار گوشی‌های هوشمند آن‌قدر جذاب است که هر روز شاهد تلاش شرکت‌های مختلف برای تولید آن‌ها هستیم؛ شرکت‌هایی که کار اصلی‌شان هیچ ارتباطی با دنیای گوشی‌های هوشمند ندارد.

دراین‌میان، به‌تازگی یکی از شرکت‌های ژاپنی تولید لوازم خانگی در اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد گوشی اندرویدی تولید کند. بالمودا برندی است که آن را بیشتر به‌خاطر توستر ۲۹۹ دلاری‌اش می‌شناسیم. گوشی هوشمند جدید این شرکت مشخصات قدرتمند و طراحی بسیار دوست‌داشتنی دارد که به‌راحتی در دست شما جای خواهد گرفت.

این گوشی هوشمند بدنه‌ای شبیه به بدنه‌ی پلی‌کربناتی اچ‌تی‌سی وان ایکس دارد؛ ولی تفاوت مهم بین آن‌ها این است که گوشی بالمودا از خمیدگی جالبی بهره می‌برد. این گوشی به‌نحوی طراحی شده است که به‌راحتی در کف دست جای گیرد. شرکت سازنده‌ی این محصول برای دستیابی به این هدف بخش پشتی آن را به‌صورت خمیده طراحی کرده است و در بخش جلویی آن نیز، منحنی ملایمی به‌چشم می‌خورد.

گوشی بالمودا از نمایشگر ۴٫۸ اینچی با وضوح تصویر 1080p و باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که از‌طریق درگاه یواس‌بی تایپ سی شارژ می‌شود. این گوشی مثل پیکسل 4a 5G گوگل به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ مجهز شده است. از دیگر مشخصات بالمودا فون می‌توان به ۶ گیگابایت حافظه‌‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن اشاره کرد. دوربین اصلی این دستگاه ۴۸ مگاپیکسلی است و حسگر اثرانگشت آن نیز در‌کنار دوبین جای گرفته‌.

دوربین سلفی این گوشی ۸ مگاپیکسلی است و از NFC و استاندارد IP44 نیز پشتیبانی می‌کند و این یعنی دربرابر نفوذ آب و گردوغبار تا حدودی مقاوم است. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۱۱ را اجرا می‌کند؛ البته شرکت سازنده پوسته‌ای سفارشی نیز برای آن در نظر گرفته است. ناگفته نماند خدمات گوگل از‌جمله فروشگاه پلی‌استور، گوگل درایو، گوگل سرچ، جیمیل، کروم و یوتیوب موزیک نیز در صفحه‌ی اصلی بالمودا فون دیده می‌شود.

جذاب‌ترین لوازم جانبی گوشی‌های موبایل که احتمالا از وجودشان بی‌خبرید (شهریور ۱۴۰۰)

اپلیکیشن‌هایی مثل تقویم، یادداشت، ماشین‌حساب و ساعت در این گوشی کاملا سفارشی‌سازی شده‌اند. برنامه‌ی دوربین این گوشی نیز از طراحی مینیمال بهره می‌برد و آخرین عکس ثبت‌شده با دوربین آن را همیشه می‌توان در سمت چپ مشاهده کرد. منو دوربین نیز در سمت چپ این اپلیکیشن تعبیه شده است. برای دسترسی به حالت‌های ثبت تصویر غذا یا آشپزی، افراد، حالت شب و فیلم‌برداری می‌توانید دکمه‌ی فیلم‌برداری را سوایپ کنید.

 

سبک طراحی این گوشی بسیار متفاوت است که خیلی دیجیتالی نیست و در سراسر آن نشانه‌هایی از بافت‌ها و اسکئومورفیسم وجود دارد. اسکئومورفیسم یکی از سبک‌های طراحی است که سعی می‌کند دنیای واقعی را به‌تصویر بکشد و اشیای مدنظر را در دنیای واقعی به همان شکلی که هستند، ترسیم کند. این سبک در‌واقع نقطه‌ی مقابل طراحی تخت محسوب می‌شود.

 

در صفحه‌ی اصلی بالمودا فون، می‌توان عملکردهای مختلف را با عملیات بصری مثل کشیدن و ضربه‌زدن فراخوانی کرد. به‌عنوان مثال، می‌توانید برای تماس با یکی از مخاطبان خود، انگشت خود را روی نوار صفحه‌ی اصلی بکشید یا اپلیکیشن نقشه‌ را اجرا کنید تا از موقعیت مکانی خود مطلع شوید. برای دسترسی به عملکردهای پرکاربرد مثل زمان‌بندی، ساعت، یادداشت و ماشین‌حساب نیز می‌توان از کشیدن انگشت روی صفحه‌ی اصلی بهره گرفت و بدین‌ترتیب با سرعت بیشتری به این عملکردها دسترسی یافت.

گوشی بالموداگوشی بالموداگوشی بالمودانرم افزار بالمودا

پیش‌خرید گوشی بالمودا از ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان ۱۴۰۰) در ژاپن و فروشش در خرده‌فروشی‌ها از ۲۶ نوامبر (پنجم آذر ۱۴۰۰) شروع خواهد شد. قیمت نسخه‌ی آنلاک این محصول ۹۱۸ دلار است؛ ولی تاکنون جزئیاتی از عرضه‌ی آن در سایر نقاط جهان در‌دسترس نیست.

Comments are disabled.