ایلان ماسک

ایلان ماسک


برای محاسبه تعداد بات‌های توییتر سراغ شرکت‌های رفت


وی در جدیدترین تلاش خود برای محاسبه‌ی دقیق تعداد بات‌های توییتر، سراغ دو شرکت تبلیغاتی رفته است.

جلسه‌ی دادگاه ماسک و توییتر اواخر مهر برگزار می‌شود.

پرونده‌های ثبت‌شده در Delaware State Chancellery Institute نشان می‌دهد ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر و مدیرعامل شرکت‌های SpaceX و Tesla که به‌دنبال فسخ قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری تصاحب توییتر است.

تلاش برای دستیابی به اسناد شرکت‌های تبلیغاتی را شروع کرده تا به اطلاعات بیشتری درباره‌ی تعداد حساب‌های بات و اسپم شبکه‌ی اجتماعی توییتر دسترسی پیدا کند.

ماجرای پرحاشیه‌ی او وtwitter از بهار امسال شروع شد، جایی که ماسک گفت با مدیران شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور به توافق دست پیدا کرده است. چند هفته بعد انتقادات ایلان ماسک از توییتر شروع شد.

twitter می‌گوید کمتر از5% کاربران فعال روزانه‌اش را بات‌ها تشکیل می‌دهند.

اما ایلان ماسک این ادعا را قبول ندارد و می‌گوید تعداد بات‌ها بسیار بیشتر از آن چیزی است که توییتر اعلام می‌کند.

وی می‌گوید اگر تعداد بات‌ها بیش از حد زیاد باشد امکان درآمدزایی مناسب وجود ندارد.

وی در اطلاعیه‌ای مدیران توییتر را به نقض اساسی مفاد قرارداد متهم کرده است.

ماسک می‌گوید که حق دارد به اطلاعات دقیقی درباره‌ی تعداد بات‌ها دسترسی داشته باشد.

twitter وی را به دادگاه کشانده تا او را مجبور به پرداخت چهل وچهار میلیارد دلار و بستن قرارداد کند.

اکثر تحلیلگران شانس کمی به وی داده اند در دادگاه دارد و ظاهراً ثروتمندترین فرد دنیا به‌خوبی این موضوع را می‌داند.

او نزدیک‌ به هفت میلیارد دلار از سهام Tesla را به فروخته است.

اگر توییتر تعداد حساب‌های واقعی پلتفرمش را اثبات کند، قرارداد بدون مشکل پیش خواهد رفت.

در همین حین وکلای ماسک در تلاشند جزئیات اضافه‌ای درباره‌ی تعداد بات‌های توییتر به دست بیاورند.

دادگاه Delaware چند روز پیش در حکمی اعلام کرد که توییتر باید اطلاعاتی درباره‌ی تعداد بات‌ها از Kivan Bikpour، مدیر اخراج‌شده‌ی شرکت، جمع‌آوری کند و دراختیار وکلای ماسک قرار دهد.

وکلای ایلان ماسک برای دو شرکت Integral Ad Science و DoubleVerify احضاریه ارسال کرده‌اند و خواستار دسترسی به اسناد و جزئیات مکالمات ردوبدل‌شده درباره‌ی نقش آن‌ها در بررسی حساب‌های توییتر هستند.

دو شرکت یادشده که هر دو در نیویورک مستقر هستند .

سرویس‌های نرم‌افزاری بهره می‌گیرند تا مطمئن شوند که برای آن‌ها پول پرداخت می‌کنند.

برای جامعه‌ی هدف به نمایش درمی‌آید.

رویترز می‌گوید توییتر، Integral Ad Science و DoubleVerify به درخواست این رسانه برای ارائه‌ی توضیحات بیشتر پاسخ نداده‌اند.


فردی در توییتر از ایلان ماسک پرسید که توییتر چگونه فرایند ارزیابی سرویس خود را انجام می‌دهد.

وی در پاسخ گفت:

توییتر تلاش می‌کند تا از آن‌ شانه خالی کند.

ایلان ماسک چند هفته پیش در پرونده‌ای که برای دادگاه دلاور ارسال کرد گفت تعداد کاربران روزانه‌ی درآمدزای توییتر (mDAU) به میزان ۶۵ میلیون نفر کمتر از ادعای مدیران این شبکه‌ی اجتماعی است. توییتر می‌گوید از مواضع خود در دادگاه دفاع می‌کند.

معیار mDAU تعداد کاربرانی را محاسبه می‌کند که ازطریق وب‌سایت یا اپلیکیشن در توییتر وارد می‌شوند و امکان مشاهده‌ی تبلیغات یا پرداخت پول برای سرویس اشتراکی را دارند.

دادگاه ایلان ماسک و توییتر روز ۲۵ مهر آغاز می‌شود. این جلسه‌ی استماع پنج روز ادامه خواهد داشت.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.