اهداف از انجام سئو

اهداف از انجام سئو


بطور کلی اهداف را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

اهداف از انجام سئو

اهداف از انجام سئو در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
ایجاد برند می شود.
افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
افزایش فروش محصولات خواهد شد.
بهترین ابزار برای تبلیغات است.
بهینه سازی موتور جستجو چیست

سئو درون صفحه چیست ؟ (On Page SEO)


سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و … مرتبط مي‌شود.

به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود.

اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد.

هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود .

بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)


بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد.

روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود.

اين تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند.

SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند) متمرکز مي‌شود .

سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.

اهداف از انجام سئو

سئو کلاه – سفيد چیست ؟ (White Hat)


در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه – سفيد به مجموعه تکنيک‌ها

روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد.

که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست.

اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند مدت داشته .

يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند.

سئو کلاه – سیاه چیست ؟ (Black Hat)


به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد .

به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف کسب رتبه‌بندي بالا

اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده براي هميشه در بر دارد.

انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه

سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند .

پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.

پژوهشی در استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو

برای توسعه وب سایت های بزرگ در این پژوهش محقق معتقد است که هنگامی که پیاده سازی وب سایت به پایان می رسد .

مشکلی که خیلی از شرکت ها با آن مواجه هستند این مسئله است که نمی دانند .

که چگونه وب سایت خود را در اینترنت معرفی نماید که بهترین روش برای معرفی وب سایت بهنیه سازی موتور جستجو است.

در این تحقیق بر اساس 77 معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو بررسی نموده است.

اهداف از انجام سئو

استراتژهای بهینه سازی برای توسعه وب سایت را بصورت زیر معرفی می نماید:

بهبود ساختار سایت
استراتژی کلمات کلیدی
استراتژی URL
بهینه سازی کد
پردازش کردن متن
بهینه سازی لینک های ورودی
استراتژی نام دامنه و هاست
آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو

این پژوهش استراتژی بهینه سازی شرکت های گوگل و مایکروسافت را بررسی و توضیح داده است.

موردی که جهت مطالعه و آنالیز قرار داده است، استراتژی های مربوط به شرکت مایکروسافت است.

مهمترین معیارها برای سئو تکنیکال از نظر محقق عبارتند از:

اضافه کردن:

Allow یا DisAllow به نقشه سایت
URL به نقشه سایت
نقشه سایت به robots.txt
استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl
بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت وب سایت
در این تحقیق محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت تاثیر دارند.

سه بخش تقسیم بندی می کنند:

شرکت های دارنده موتور جستجو:

جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو را اجرا می کنند .

سپس نتیجه را نمایش می دهند .


وب مسترها و شرکت های بهینه سازی موتور جستجو:

شرکت هایی که با استفاده از یکسری ابزار و مهارت ها تلاش می کنند رتبه وب سایت ها را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند.


جستجو کنندگان در موتورهای جستجو:

محققین معتقد هستند افرادی که فعالیت بهینه سازی را انجام می دهند می بایست از آخرین تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای جستجو مطلع باشند .

عواملی که باعث می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و همچنین از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند .

نیز آگاهی داشته باشند و بعبارتی دیگر می بایست اطلاعات خود را در سه دسته بندی بالا همیشه بروز نگه دارند.

بهینه سازی موتور جستجو:

مفاهیم آنالیز فنی در این تحقیق بر اساس یکسری مقالات، مطالعات و راهنمایی ها برخی از مفاهیم بهینه سازی موتور جستجو آورده شده است.

محقیق معتقد هستند بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است.

که هیچ وقت تمام نمی شود و تکنیک های زیادی برای بهتر کردن رتبه سایت وجود دارد ولی پیاده سازی همه آنها مشکل است.

تکنیک هایی برای بهینه سازی عبارتند از:

افزایش لینک های خارجی
تغییر اسم فایل ها
لینک یک طرفه
کلمات کلیدی


استفاده از :

Meta Tag
عنوان
robots.txt
بهینه سازی محتوا

اهداف از انجام سئو


انواع سئو


به 4 دسته تقسیم بندی می شود.

این تقسیم بندی بیشتر از نظر مفاهیم اصلی سئو بوده که عبارتند از:

سئو داخلی:

به کلیه بهینه سازی ها که داخل وب سایت اتفاق می افتد گفته می شود.

سئو داخلی به فرآیند بهینه سازی صفحات وب سایت جهت رسیدن به نتایج بالای موتورهای جستجو گفته می شود.

مواردی از قبیل محتوا، کلمات کلیدی، آدرس صفحات، تصاویر و ده ها استراتژی دیگر در سئو داخلی پیاده سازی می شود.

سئو خارجی:

به کلیه بهینه سازی ها که خارج از وب سایت انجام می شود گفته می شود.

سئو خارجی به تمامی استراتژی هایی که در خارج از وب سایت انجام می شود، گفته می شود.

استراتژی هایی از قبیل برندسازی، کانتنت مارکتینگ، لینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی.

پیاده سازی این استراتژی های باعث می شود تا موتورهای جستجو به سایت شما اعتماد بیشتری نمایند.

سئو فنی:

به بهینه سازی هایی که برای خزیدن بهتر موتورهای جستجو در سایت انجام می شود گفته می شود.

سئو تکنیکال به تمامی جنبه های فنی وب سایت که روی سئو تاثیر گذار است، می پردازد.

مواردی از قبیل هاست، سرعت وب سایت، نقشه xml، روبات و ده ها استراتژی دیگر که می تواند در سئو تکنیکال پیاده سازی شود.

سئو تکنیکال این امکان را برای موتورهای جستجو فراهم می آورد که کیفیت وب سایت شما را در هنگامی که می خواهند .

کاربران را به سایت شما هایت کنند، ارزیابی نمایند.

سئو محلی:

به بهینه سازی هایی که برای یک منطقه یا محله خاص انجام می شود گفته می شود.

سئو دارای معیارهای مختلفی می باشد که از مهمترین این معیارها تحقیق کلمات کلیدی می باشد.

اگر در متن خود از محتوای با کیفیت استفاده نمایید و آن متن را برای کلمات کلیدی بهینه کنید می توانید .

بازدید کنندگان زیادی را به سمت سایت خود هدایت نماید. همچنین استفاده از متا تگ ها و تصاویر در این بهینه سازی تاثیر زیادی دارد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *