انواع سئو 1

انواع سئو 1


سئو گوگل چیست (google SEO)

انواع سئو 1


انواع سئو 1 برای گوگل، شما باید در ابتدا دقیقا طبق خواسته گوگل رفتار کنید تا اعتبار مورد نیاز را از گوگل دریافت کنید.

سپس به بهینه سازی سایت برای مخاطب اهمیت دهید.
حال برای شما این سؤال پیش می‌آید که نکات مهم و خط قرمز های گوگل برای سئو چیست؟

به طور کلی سئو به سه قسمت تقسیم میشود:

داخلی (on page SEO)
خارجی (off page SEO)
تکنیکال (technikal SEO)


سئو داخلی (on page SEO)


مجموعه کارهایی است که مدیر سایت باید در داخل خود سایت برای افزایش رتبه بندی سئو انجام دهد.

بیشتر مواردی که گوگل در سئو داخلی روی آنها تأکید دارد، در انتها مربوط به مخاطب سایت است و باعث رضایت آن میشود.

تعدادی از مهم ترینِ این موارد و فاکتور ها عبارتند از:

سرعت سایت


از مهم ترین عوامل رتبه بندی یک سایت، سرعت بارگذاری صفحات آن سایت است.

الگوریتم های گوگل به شدت روی سرعت بارگذاری یک سایت وسواس به خرج میدهند .

حتی در صورت کاهش سرعت سایت در مقیاس ثانیه ای نیز، ممکن است رتبه سایت را در نتایج جستجوی کاربر کاهش دهند.


شما میتوانید برای آنالیز سرعت سایت خود از نظر موتور های جستجو، به سایت GTMETRIX مراجعه کنید.

در این سایت یک ابزار رایگان و فوق العاده برای آنالیز سرعت سایت شما وجود دارد.

پس از قرار دادن آدرس سایت خود در این ابزار، سرعت آن بررسی میشود و مشکلات او به صورت کامل به شما گزارش داده میشود.

واکنشگرا بودن سایت (Responsive)

انواع سئو 1


در گذشته اغلب مراجعات به فضای وب از طریق رایانه ها اتفاق می‌افتاد.
اما امروزه با رشد روز افزون استفاده از تبلت ها و موبایل ها

حدود 65 درصد جستجو های اینترنتی از طریق تلفن های همراه است و از آنجایی که گوگل همیشه به راحتی کاربران خود اهمیت میدهد

فاکتور ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن یک سایت برای تمامی تلفن های همراه را جزو یکی از مهم ترین فاکتور های سئو دسته بندی کرده است.

در این فاکتور، اجزای سایت شما باید علاوه بر نمایش صحیح در رایانه های همراه و رومیزی و…

از اجزای آن کم نشود و در مدت زمان کوتاهی مخاطب را به هدف خود برساند.

طراحی سایت ریسپانسیو چند سالی است که با استفاده از فریم ورک bootstrap به راحتی قابل اجراست.

همینطور طراحی سایت ریسپانسیو با وردپرس نیز کاری بسیار آسان است.

برای آنالیز سایت خود یا هر سایت دیگر از نظر واکنشگرایی میتوانید

در سایت responsivedesignchecker آدرس سایت خود را وارد کنید و سایت را در انواع صفحه نمایش ها، تماشا کنید.

وجود محتوای مفید

انواع سئو 1


همانطور که قبلا گفتیم در مبحث سئو فاکتور های فراوانی وجود دارد.

اما اگر شما تمامی این فاکتور هارا رعایت کنید و در انتها سایت شما دارای محتوای مفیدی نباشد.

گوگل به هیچ عنوان برای سایت شما ارزشی قائل نمیشود.
از این رو میتوان محتوا را، مهم ترین عامل در سئو سایت دانست.
محتوا است که مخاطب را به سمت شما میکشاند و باعث رتبه گرفتن در سئو میشود.

از این رو باید بیشتر از هر قسمت دیگری، بر روی بخش تولید محتوا در سایت تمرکز کنید.
خود دارای قوائد و فاکتور هایی است که در این مقاله نمیتوان به آن پرداخت.

زیبایی سایت


در بحث طراحی سایت، دو عامل مهم با نام های اختصاری UX و UI وجود دارد.
در ادامه به معرفی این دو میپردازیم

UI


مخفف کلمات User Interface است و ترجمه آن به فارسی : ” رابط کاربری ” است.
به طور کلی مفهوم رابط کاربری، زیبایی یک سایت است و گوگل نیز به طور غیر مستقیم این مسئله را در سئو سایت شما تأثیر میدهد.

پس سعی کنید تا جای ممکن از رنگ بندی متناسب در سایت استفاده کنید، از شلوغی بپرهیزید و تصاویر با کیفیتی در سایت خود قرار دهید.

UX


مخفف کلمات User Experience است.

معنای آن در لغت ” تجربه کاربری ” است و در مفهوم به مثبت یا منفی بودن تجربه ای که کاربر در استفاده از سایت شما کسب کرده است اشاره دارد.


ux نیز مانند ui به صورت غیر مستقیم در سئو وبسایت شما تأثیر دارد.

یعنی زمانی که یک کاربر به دلیل زیبایی سایت یا تجربه خوبی که در سایت شما کسب کرده، ترجیح میدهد زمان بیشتری در سایت شما بماند، هوش مصنوعی گوگل از این موضوع باخبر شده و با افزایش رتبه شما در نتایج، از شما قدردانی میکند.
برای بهبود تجربه کاربری در سایت خود باید نکات زیادی را رعایت کنید از جمله بهینه سازی دکمه های پراستفاده، در دسترس قرار دادن محتوا و قسمت های مهم سایت، بهینه سازی روند خرید و… .

سئو خارجی (off page SEO)

انواع سئو 1


پس از پرداختن به سئو داخلی سایت، نوبت به سئو خارجی میرسد.

در سئو خارجی دیگر تمرکز گوگل برروی اجزای سازنده و داخلی سایت به طور مستقیم نیست.

در سئو خارجی گوگل به دنبال “اعتبارِ” برند و سایت شما در فضای وب و شبکه های اجتماعی است.
یعنی گوگل به دنبال نامی از سایت شما در سایت ها و وبلاگ های دیگر است .

همینطور دوست دارد شما، شبکه های اجتماعی قدرتمند و پر مخاطبی داشته باشید.

در سئو خارجی باید چه کارهایی انجام دهیم؟


لینک سازی


گوگل دائما کل فضای اینترنت را به دنبال نام و آدرس سایت شما زیر و رو میکند.

وظیفه شما این است که با تولید محتوای مفید و مرجع بتوانید نام برند خود را بر سر زبان ها بیاندازید و بتوانید از داخل دیگر سایت ها، وبلاگ ها و … به سایت یا محتوای سایت خود لینک بگیرید.
این کار باعث میشود گوگل مطمئن شود که سایت شما یک سایت معتبر با محتوای مفید است.

البته مطمئنا صبر کردن برای لینک گرفتن از دیگر سایت ها کاری بسیار زمان بر است.

از این رو سئو کاران به روش ها و تکنیک هایی برای لینک سازی روی آورده اند که در آینده برای شما آنها را بیان می‌کنیم.

سوشیال سیگنال


سوشیال سیگنال در سئو به معنای سیگنال های ارسالی و دریافتی از شبکه اجتماعی هر سایت است.

در این نوع سئو، شما باید در ابتدا پروفایل هایی با نام سایت خود در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله توییتر و فیسبوک ایجاد کنید و آن هارا به سایت خود متصل کنید.
سپس با فعالیت و تولید محتوای مفید بتوانید یک تعامل هدفمند با کاربران خود ایجاد کنید.

به این صورت که کاربران شما علاقه خود به سایتتان را از طریق لایک کردن، کامنت گذاشتن و اشتراک پست هایتان نشان دهند.

در این حالت گوگل متوجه این قضیه شده و سایتتان را یک سایت مفید و محبوب شناسایی میکند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *