دانشگاه جان هاپکینز با کمک هوش مصنوعی توانستند زمان ایست قلبی ناگهانی در افراد را پیش بینی کنند.
 مطالعه اخیر محققان نشان می‌دهد با کمک هوش مصنوعی می توان زمانی را که فرد در اثر ایست قلبی ناگهانی جان خود را از دست می‌دهد پیش‌بینی کرد.


 
دانشگاه جان هاپکینز با کمک هوش مصنوعی توانستند زمان ایست قلبی ناگهانی در افراد را پیش بینی کنند.

با کمک هوش مصنوعی می توان زمانی را که فرد در اثر ایست قلبی ناگهانی جان خود را از دست می‌دهد پیش‌بینی کرد. ایست قلبی یا همان توقف گردش خون باعث از کار افتادن عضله قلب می‌شود.

در رویکرد جدید با کمک هوش مصنوعی می توان پیش بینی کرد فرد در اثر قلبی ناگهانی جان خود را از دست می دهد یا خیر و در صورت پاسخ مثبت زمان آن را نیز تخمین زد. این روش حتی از یک پزشک نیز می تواند دقت بیشتری داشته باشد. در این فناوری از تصاویر قلب بیمار و سوابق پزشکی استفاده شده است که می توان برای تصمیم گیری بالینی از آن استفاده کرد.


ابداع روش جدید برای ارائه حس لامسه به ربات ها

بدین ترتیب افرادی که در معرض ایست قلبی قرار دارند شناسایی شده و جان آنها نیز نجات می یابد. ناتالیا ترایانوا پژوهشگر ارشد این مطالعه می‌گوید: مرگ ناشی از ایست قلبی حدود ۲۰ درصد کل مرگ و میرها را تشکیل می‌دهد و تشخیص افراد در معرض خطر نیز بسیار دشوار است. 

افراد دارای ریسک پایین می‌توانند از الکتروشوک استفاده کنند برای معرض خطر بالا هیچ درمان کاربردی وجود ندارد. اما استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی کمک خواهد کرد تا افراد در معرض خطر ایست قلبی شناسایی و زمان آن نیز پیش بینی می شود و پزشکان بهتر می‌توانند برای درمان تصمیم بگیرند. در این روش از کشف شبکه های عصبی برای ارزیابی بقای هر بیمار مبتلا استفاده شده است که میتواند پیش بینی خطر مرگ ناگهانی را برای ۱۰ سال فراهم کند.

Comments are disabled.