سایت فروشگاه بزرگ
امروزه اینترنت به بازاری جهانی تبدیل شده که در آن خریداران به آسانی و در هر نقطه ای به کالای مورد نیاز خود دسترسی دارند. سایت های فروشگاهی در این میان نقشی اساسی ایفا می کنند و بستر مناسبی برای عرضه و تقاضای کالا به صورت آنلاین فراهم می کنند.
این سایت ها با حذف واسطه ها و ارائه امکان خرید و فروش مستقیم، مزایای متعددی را برای صاحبان کسب و کار و مشتریان به ارمغان می آورند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند و می توان آنها را بر اساس معیار های مختلفی مانند نوع محصول، مدل کسب و کار و پلتفرم مورد استفاده دسته بندی کرد.

قابلیتهای مهم در سایت فروشگاهی
طراحی و ساخت سایت فروشگاهی، نسبت به فروش کالا در شبکههای اجتماعی از جمله اینستاگرام، حائز مزایای بسیاری است. مهمترین مزیتی که میتوان عنوان کرد، استقلال وبسایت است. الگوریتمها و سیاستهای شبکههای اجتماعی، در بازههای زمانی مختلف، متغیر است، و این موضوع میتواند تهدیدی برای کسب و کار اینترنتی شما باشد. به عنوان مثال شرایطی را درنظر بگیرید که اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری، به هر دلیل تصمیم بگیرد به فعالیت خود خاتمه دهد و یا دسترسی آن بر روی مشتریان احتمالی شما قطع شود! این اتفاق تمام زحمات و فعالیتهای شما در آن پلتفرم را نابود خواهد کرد. مزیت دیگر سایت فروشگاهی این است که در آن محصولات شما با تصاویر، ویدئو و توضیحات جامع، به همراه دستهبندی ارائه خواهند شد. جستجو در میان محصولات یک سایت فروشگاهی، به سادگی قابل انجام است. همچنین به دلیل چارچوبهای قانونی که برای ثبت دامنه وجود دارد و نماد اعتماد، جلب اعتماد مشتریان، در این بستر، به مراتب آسانتر خواهد بود.
باید توجه داشته باشید که مدیریت و گرداندن یک سایت فروشگاهی، امری است که برنامهریزی و تلاش مستمر و مداوم میطلبد و نیازمند تحلیل و طراحی سیستم فروشگاه اینترنتی است. اینگونه نیست که شما صرفا با داشتن یک وبسایت فروشگاهی، بتوانید به فروش بالا و درآمدهای آنچنانی برسید. وبسایت فروشگاهی در ابتدای کار، مانند مارکتی است که در جایی که هیچ جادهای به آن ختم نمیشود بنا شده است و آنچه که به رونق آن منجر میشود، میزان بازدید و ترافیک ورودی است که این مهم، جز با انجام فرایند سئو، که شامل تولید محتوای غنی و هدفمند و ارائه تصاویر حرفهای و با کیفیت است، حاصل نخواهد شد. به این صورت که محتوای تولیدی شما توسط موتورهای جستجو بررسی و رتبهبندی میشود و در معرض بازدید مشتریان احتمالی شما قرار میگیرند. ضمن اینکه قبل از اقدام به طراحی سایت فروشگاهی، باید از خود سوال کنید، که مزیت رقابتی شما با غولی همچون دیجی کالا در چیست؟ چرا مشتری باید از خرید در سایت دیجیکالا صرف نظر نماید و خرید خود را از سایت شما انجام دهد؟ در صورتی که توجیه این موضوع برای شما منطقی بنظر رسید، آنگاه میتوانید بر تصمیم خود، مبنی بر راهاندازی سایت فروشگاهی باقی بمانید.
برتری وبسایت فروشگاهی
سایت های فروشگاهی با ارائه امکانات پیشرفته برای مدیریت سفارشات، به شما کمک می کنند تا به طور کامل و بی دغدغه بر روی سفارشات مشتریان خود نظارت داشته باشید. لیست کاملی از تمام سفارشات به تفکیک وضعیت (در حال پردازش، ارسال شده، تحویل شده و …) در اختیار تان قرار خواهد گرفت.
شما می توانید به سادگی جزئیات هر سفارش از جمله مشخصات مشتری، محصولات خریداری شده، آدرس ارسال و … را مشاهده و ویرایش کنید. این امکان به شما کمک می کند تا به طور کامل بر روی روند انجام سفارشات نظارت داشته باشید و از بروز هر گونه مشکل یا مغایرت جلو گیری نمایید.
حتی این امکان برایتان وجود دارد که بتوانید سفارشات را به صورت دستی یا خودکار پردازش و ارسال نمایید. در حالت پردازش خودکار، سفارشات به طور اتوماتیک پس از ثبت نهایی، برای ارسال آماده می شوند. این امر به شما کمک می کند تا در زمان صرفه جویی کنید و سرعت ارسال سفارشات را افزایش دهید.
می توانید اعلان های مربوط به وضعیت سفارشات را به طور خودکار برای مشتریان خود ارسال نمایید. این اعلان ها می توانند شامل اطلاعاتی مانند تأیید ثبت سفارش، در حال پردازش بودن سفارش، ارسال شدن سفارش و … باشند.
با اطلاع رسانی دقیق به مشتریان، از رضایت آنها و اعتماد آنها به فروشگاه شما اطمینان حاصل خواهید کرد و تمامی این ویژگی ها مدریت را برای شما فرشنده عزیز بسیار آسان می کند.

خانه

تماس با ما

برند ها
